A meetingek fajtái - 2. rész



A meetingeket első pillantásra lehet osztályozni. Ha vidám, hátbaveregetős hangulatban fejeződik be, akkor a nagyon hasznos, míg ha komor arcú emberek hagyják el a megbeszélést, akkor a nagyon fontos kategóriába célszerű besorolni ezeket a találkozókat.

A cikk előzménye

Amennyiben ennél kicsit árnyaltabb képet szeretnénk, és a nagyon hasznos, illetve a nagyon fontos kategóriákon túllépve meg kívánjuk ismerni a többi meetingfajtát tekintsük át ezeket. Kérdéses persze, hogy vajon minden meeting hasznos és előremutató?

Tájékoztató, információtovábbító

A tájékoztató, információtovábbító meetingek elsődleges célja az, hogy azonos érdekeltségi csoportba tartozó személyek egységesen kapjanak információt egy adott eseményről vagy feladatról.

Egy vagy több előadó összefoglalja az átadni kívánt információt. Döntés ezeken a megbeszéléseken többnyire nem történik, hanem korábbi döntések alapján irányelveket, elvárt lépéseket, eredményeket és más információkat ismertetnek.

A mai gyakorlat oldotta ezen programok kötöttségét. Ritkán találkozhatunk olyan jellegű tájékoztató meetinggel, ahol a résztvevőktől megvonják a kérdezés és hozzászólás jogát.

A tájékoztató, információtovábbító meetingek résztvevőit két nagy csoportra oszthatjuk: a beavatottakra és a beavatandókra valamint hagyományosabban előadókra és hallgatóságra.

Ami indokolja, hogy beavatottakra és beavatandókra osztjuk a résztvevőket, az az a tény, hogy számos esetben a hallgatóság között foglalhatnak helyet azok a döntés-előkészítésben részt vett vagy többletinformációval rendelkező személyek, akik rendelkeznek mindazon tudásanyaggal, ami megkülönbözteti őket a beavatandóktól. A beavatandók szerepe akkor nő meg, ha vannak közöttük, akik kérdéseikkel, hozzászólásaikkal befolyásolni tudják az elkövetkezendő döntések dinamikáját és végeredményét.

Nagyon szeretjük az örökké viccelődő, humorista kollégákat, akik oldják a hangulatot, de az igazán hasznos beavatandókat azok között találjuk, akik felmérik a hozzászólásuk esetleges későbbi hatását.


.

Olvasta már?



hirdetés
Nyakunkon a jövő

Kulcskérdés a digitális érettség

A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót.

.
hirdetés
elrejt
 
.