A Hip-hop vezérigazgatója



Tudta, hogy az USA-ban a hip-hop zenéhez kapcsolódó ruházati termékek forgalma 2,1 milliárd dollár? Emellett mind több egyetemen - így a Harvardon, vagy a MIT-en - kurzusokat tartanak az immár szubkultúrává váló műfajról. Nem véletlen tehát, hogy a zenei irányzat teremtette igények kielégítése mind nagyobb üzlet.

Russell Simmons zenei menedzser az az ember, aki előbb bevitte az utcák viseletét és ideológiáját a köztudatba Amerikában és divatot csinált belőle, majd a divat hozta az üzletet is. Simmons Def Jam nevű zenei labelje és divatcége, a Phat Farm - melynek logója egy megfordított amerikai zászló - 263 millió dollárt hoz évente. Az üzletté tett hip-hop legfőbb guruja további ruházati cégeket is indított, többek közt a százmillió dollárt értékű Def Jam University-t, a Run Athletics-et vagy a Sears Roebuck & Co. céget.

A hip-hop a kezdetekben pusztán egy zenei stílus volt, amely az amerikai nagyvárosok afro-amerikai negyedeinek utcáin dívott. A későbbiekben egy egész életforma és életszemlélet gyüjtőkifejezésévé vált, és rohamosan az egész országot meghódította. A hip-hop stílust olyan világcégek használják fel reklámjaikban, mint a Pepsi, a Coke, Heineken, Courvoisier, McDonald's, Motorola, Gap, sőt még a tej kampánya is a hip-hopra épül. "A hip-hop az új mainstream" - állítja Erin Patton, a Mastermind Group marketing tanácsadója. Megjelent a divatcég női vonala, a Phat Baby, a gyermek ruházat, a kiegészítő- és cipőmárka. Simmons cége gyárt továbbá szórakoztató műsorokat is, többek között egész estés programokat a HBO-nak és a Broadway színpadaira.

Vásároljon Hip-hop előlapot!

Az Egyesült Államok legnagyobb hip-hop mogulja számos más ágazatba is beszállt, működtetett már weboldalt és egy gyorsétterem-láncot is. A Motorola számára ő és exmodell felesége, Kimora Lee Simmons tervezte az első mobiltelefonokat abból a sorozatból, amelynek a modellcég sztárokkal terveztette meg a designjét.

Ma már a Pepsico cég is Simmons kegyeiért verseng. Az üzletember bojkottal fenyegette meg a világcéget, mikor az annak idején megvonta Ludacristől, a Def Jam énekesétől a szóvivői címet. Ma az üdítőital cég minden megtesz, hogy jóban legyen Simmonsszal: "2004-re legfőbb tervünk, hogy a márkánk még jobban integrálódjon a hip-hop kultúrába" - jelentette ki a Pepsico szóvivője.


.

Olvasta már?



hirdetés
Még nem ma, de hamarosan megelőzhetőek lehetnek a gázolásos terrortámadásokMég nem ma, de hamarosan megelőzhetőek lehetnek a gázolásos terrortámadások

Az autonóm vészfékek, hidraulikus útakadályok és önvezető járművek fejlesztéseivel idővel felvehetjük a harcot a rammingekkel szemben. Egyelőre azonban csak az út elején járunk a védekezésben.

.
hirdetés
elrejt
 
.