Szerettesse meg magát főnökével - 9 működő módszer



Nagyban hozzájárul a munkahelyi közérzetünkhöz, milyen a viszonyunk a főnökünkkel. Az egész karrierünkre rányomja a bélyegét, ha nem sikerül jó kapcsolatot kialakítani a felettesünkkel. A probléma persze kétoldalalú: nehezebb a helyzet emberi gyengeségekkel megvert vezetőkkel.

Az ideális helyzet kialakításához nagyban hozzájárul minden esetben a korrekt és világos kommunikáció - vallja az ivillage HR szakértője. A brit weboldal emberközeli megoldásokat kínál, és egy tesztet is közzétesz, mellyel kideríthetjük, jó úton járunk-e afelé, hogy mi is, és főnökünk is elégedett legyen.

1. Ne kérdezzünk olyat, amire tudjuk a választ

Naponta ezer kérdést kapnak a felettes beosztásban levők, akik gyakran úgy érzik, beosztottjaik egyszerűen lusták, hogy megkeressék a problémákra a megoldást. Könnyű megkérdezni a főnökünket egy-egy problémás kérdésben, és ezzel rá testálni a felelősséget. De olykor jobb, ha megkérdezzük magunkat: vajon mások jobb választ tudnak adni erre a kérdésre, mint én? A válasz többnyire: nem.


2. Megoldásokat gyártsunk, ne problémákat

'Megőrülök, mikor állandóan problémákkal jönnek nekem, és megoldást várnak' - mondta el egy főnök. Mielőtt a felettesünkhöz fordulnának egy problémás üggyel, gondolkozzunk legalább tíz percet.

3. Sose magyarázkodjunk

A vezetők számára szimpatikus, ha valaki vállalja a felelősséget a tetteiért. Ha hibáztunk, és rögtön magyarázkodással hozakodunk elő, azzal gyengének mutatjuk magunkat. Érdemes inkább ilyenkor például ezt mondani: 'azt hiszem, ez a projekt jobban is sikerülhetett volna'. Vagy: 'visszatekintve, azt hiszem, ezt másképp kellett volna csinálnom'. Így a főkönkünk figyelmét abba az irányba tereljük, mit tanultunk a hibáinkból, és mit fogunk legközelebb másképp csinálni.

4. Ne heveskedjünk

Lehetőleg ne küldjünk indulatos emailt felettesünknek. Ez természetesen logikusan hangzik, mégis sokan ijedtségből, vagy dühből meggondolatlanul válaszolnak egy-egy, őket kellemetlenül érintő elektronikus levélre.
Ha egy, felettesünktől kapott email indulatokat kelt bennünk, várjuk fél órát, majd olvassuk el újra, és tiszta fejjel válaszoljunk. Sokkal könnyebb így reagálni a negativ hirekre, mint később megkisérelni kiküszöbölni a csorbát. A főnökünk értékelni fogja a diplomáciai érzékünket.

.

Olvasta már?



hirdetés
Nyakunkon a jövő

Kulcskérdés a digitális érettség

A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót.

.
hirdetés
elrejt
 
.