Fokozódik a szponzori harc a Nike és az Adidas között



Az idei év ismét a sport éve lesz, többek között az olimpiának köszönhetően. A szakemberek nem véletlenül várják a nagy sportszergyártók közti küzdelem erősödését, amelynek terepe a nagyobb nyílvánosságot biztosító támogatottak szerződtetése lehet.

Az első lépést idén a Nike tette: sikerült megszerezni az Amerikai Olimpiai Bizottságot, amelynek eddig az Adidas volt a szponzora. A megállapodás ugyanakkor az Athénban rendezendő játékokat még nem érinti, mivel a többéves együttműködés 2005-ben lép életben.

A szakemberek szerint a mostani lépés új frontot nyit a Nike és az Adidas-Salomon versengésében. Az amerikai cég ugyanis eddig elsősorban a professzionális sportok iránt tanúsított fokozott figyelmet, így a reklámemberei között a golfos Tiger Woods, a kosárlabdázó Kobe Bryant és LeBron James, a teniszező Andre Agassi számított húzónévek.

Az elmúlt években ugyanakkor a versenyzőkért folytatott küzdelem éleződött, miután a Nike betört a hagyományosan Adidas territoriumnak számító futball területére, több brazil szupersztár "igazolásával". Az időközben kötött reklámszerződéseknek köszönhetően Nike mezben fut pályára a Manchester United és a Barcelona is.

Az olimpiai sportok jelentették az utolsó "biztos bástyát" az Adidas szponzorációs stratégiájában, amelyen most léket kíván ütni a Nike.

Kapcsolódó anyag
Adidas-Nike párharc: a foci is az amerikaiaké lesz?
1,4 milliárd a kedvenceknek
Tovább tart a cipőháború


Olvasta már?



hirdetés
Nyakunkon a jövő

Kulcskérdés a digitális érettség

A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót.

.
hirdetés
elrejt
 
.