Pornolizálódik az amerikai reklám- és médiapiac



Ron Jeremy, mintegy ezerhétszáz pornófilm, és számos videoklip legendás sztárja főműsoridőben szerepelt a WB csatornán a The Surreal Life című showműsor január 11-i adásában.

A provokáció hozza a nézettséget

A műsort általában olyan sztárok színesítik, mint a Baywatch és a Real World hírességei, vagy Vanilla Ice. Jeremy számára a show-ban való szereplés kitűnő lehetőség volt arra, hogy kitörjön csak felnőttekből álló közönségének köréből, és egész Amerika előtt ismertté váljon. A The Surreal Life-nak az ő főszereplésével készített része minden korábbi nézettségi csúcsot megdöntött a csatornán: 1,6 millióan voltak kiváncsiak a pornószínészre.

Számos más jel is utal arra, mutat rá a tekintélyes AdAge.com szaklap, hogy az amerikai reklámszakmába és általában a médiába betört a pornó. Ennek elsődleges jele, hogy nagy teret kapnak a mainstream televízióműsorokban a szexiparban hírnevet szerzett 'színészek'.

Azok, akik korábban a szórakoztatóipar fekete bárányai voltak, azok ma a műsorok nézettségének felfuttatásával annak megmentőivé válnak. Marian Salzman, az Euro RSCG Worldwide reklám- és marketingügynökség vezetője szerint az emberek ma már sokkal nyitottabbak, mint korábban. Meglepően kevesen tartják a pornóipar szereplőit riasztónak, vagy taszítónak.

Rengeteg jel utal arra, hogy megnyíltak a kapuk a mainstream médiafelületen lassan teret nyernek a szexipar figurái. Jenna Jameson, a Vivid Video veteránja ötven méter magas plakáton látható az emblematikus Times Square-n. Most készül újabb, hollywood-i filmverziója a legendás hetvenes évek-beli Deep Throat szexfilmnek. Dinah Shore erotikus sztár pedig a General Motors egy új modelljét reklámozza: ez, mint Larry Flint nyilatkozta az ügy kapcsán, még pár évvel ezelőtt is elképzelhetetlen lett volna.

A pornó-divat a televíziózás és a reklámipar mellett teret nyert a zenei világban is: Christina Aguilera tíz-tizennégy év közti közönsége a popdíva szexsztároktól kölcsönzött sminkjén és öltözékén okul.

A szórakoztatóipar legjövedelmezőbb ága

Eközben a felnőtteknek szóló szórakoztatóipari üzletág lassan túlnövi Hollywoodot: a szektor bevétele idén 8 milliárd dollárról a várakozások szerint mintegy 11 milliárd dollárra növekszik.

A szexipar először akkor tört ki a szubkulturális szerepköréből, mikor az Interneten milliók számára vált elérhetővé. Ma már odáig növekedett elismertsége, illetve a fogyasztók pornográfia iránti igénye, hogy a trend guru Faith Popcorn szerint a pornó ma a norma, amihez a marketingipar szereplőinek igazodnia kell.



Olvasta már?



hirdetés
Hihetetlen vágta volt az amerikai tőzsdéken? Mi jön majd ezután!Hihetetlen vágta volt az amerikai tőzsdéken? Mi jön majd ezután!

Az amerikai piacok csütörtökön az ősz legnagyobb esésével kezdett, de a zárásra mind a Dow, mind az S&P 500 rekordszinten zárt. Csütörtökön éjszaka újabb pozitívum derült ki, ami komoly lökést adhat a tőzsdéknek.

.
hirdetés
elrejt
 
.