Pornolizálódik az amerikai reklám- és médiapiac



Ron Jeremy, mintegy ezerhétszáz pornófilm, és számos videoklip legendás sztárja főműsoridőben szerepelt a WB csatornán a The Surreal Life című showműsor január 11-i adásában.

A provokáció hozza a nézettséget

A műsort általában olyan sztárok színesítik, mint a Baywatch és a Real World hírességei, vagy Vanilla Ice. Jeremy számára a show-ban való szereplés kitűnő lehetőség volt arra, hogy kitörjön csak felnőttekből álló közönségének köréből, és egész Amerika előtt ismertté váljon. A The Surreal Life-nak az ő főszereplésével készített része minden korábbi nézettségi csúcsot megdöntött a csatornán: 1,6 millióan voltak kiváncsiak a pornószínészre.

Számos más jel is utal arra, mutat rá a tekintélyes AdAge.com szaklap, hogy az amerikai reklámszakmába és általában a médiába betört a pornó. Ennek elsődleges jele, hogy nagy teret kapnak a mainstream televízióműsorokban a szexiparban hírnevet szerzett 'színészek'.

Azok, akik korábban a szórakoztatóipar fekete bárányai voltak, azok ma a műsorok nézettségének felfuttatásával annak megmentőivé válnak. Marian Salzman, az Euro RSCG Worldwide reklám- és marketingügynökség vezetője szerint az emberek ma már sokkal nyitottabbak, mint korábban. Meglepően kevesen tartják a pornóipar szereplőit riasztónak, vagy taszítónak.

Rengeteg jel utal arra, hogy megnyíltak a kapuk a mainstream médiafelületen lassan teret nyernek a szexipar figurái. Jenna Jameson, a Vivid Video veteránja ötven méter magas plakáton látható az emblematikus Times Square-n. Most készül újabb, hollywood-i filmverziója a legendás hetvenes évek-beli Deep Throat szexfilmnek. Dinah Shore erotikus sztár pedig a General Motors egy új modelljét reklámozza: ez, mint Larry Flint nyilatkozta az ügy kapcsán, még pár évvel ezelőtt is elképzelhetetlen lett volna.

A pornó-divat a televíziózás és a reklámipar mellett teret nyert a zenei világban is: Christina Aguilera tíz-tizennégy év közti közönsége a popdíva szexsztároktól kölcsönzött sminkjén és öltözékén okul.

A szórakoztatóipar legjövedelmezőbb ága

Eközben a felnőtteknek szóló szórakoztatóipari üzletág lassan túlnövi Hollywoodot: a szektor bevétele idén 8 milliárd dollárról a várakozások szerint mintegy 11 milliárd dollárra növekszik.

A szexipar először akkor tört ki a szubkulturális szerepköréből, mikor az Interneten milliók számára vált elérhetővé. Ma már odáig növekedett elismertsége, illetve a fogyasztók pornográfia iránti igénye, hogy a trend guru Faith Popcorn szerint a pornó ma a norma, amihez a marketingipar szereplőinek igazodnia kell.



Olvasta már?



Tudja?

Vizes-vb költségszámláló*


* a közbeszerzési hirdetmények alapján ennyit már biztosan elköltöttünk a 25 milliárdosra tervezett rendezvényre

.
hirdetés
Sokkal jobb orvosi ellátást kaphatnának a magyar munkavállalók
Mitől emelkedhetnek a KGFB-díjak

A kgfb esetén az autósok többségében elégedettek a biztosítók szolgáltatásaival. Most azonban felmerült a módosítási igénye, ami gondot okozhat.

.
hirdetés
elrejt
 
.