Gyorséttermek: új kampányok, növekvő fogyasztás



Mindkét hazai vezető gyorsétterem-lánc stratégiaváltást és arculat-frissítést hajtott végre a közelmúltban. A Burger King magyar reklámügynökséggel készítette új termékei bevezető kampányát, a McDonalds ellenben globális kampányt vett át.

Mindkét hazai vezető gyorsétterem-lánc stratégiaváltást és arculat-frissítést hajtott végre a közelmúltban. A Burger King magyar reklámügynökséggel készítette új termékei bevezető kampányát, a McDonald's ellenben globális kampányt vett át.

Burger King: magyar kampány a hazai piacra

A gyorsétterem-lánc az elmúlt hónapokban két új terméket, a Chicken Whoppert, valamint a Chili-t vezette be a magyar piacra. Az új termékek kommunikációját az Edison Network Reklámügynökség végezte. A termékbevezetések célja a piacbővítés mellett a Burger King márka építése, illetve további pozícionálása is volt.

A brand újonnan kialakított fiatalos, férfias márkaszemélyiségének szellemében készült a 2003 év végétől kapható Chicken Whopper-t népszerűsítő 'Legyél Te is melltartó!' kampány. A Chilimánia kampánnyal az Edison Network a fiatalabb és fogékonyabb célcsoport számára merészebb, provokatívabb hirdetéseket készített.

McDonald's: itthon nincs válság

A McDonald's Hungary hazai terveivel kapcsolatban a The Budapest Sun készített interjút Radek Janalik igazgatóval. Az igazgató elmondta, a 2003-as év az eddigi legsikeresebb éve volt a cégnek. Az eladások száma 1998 óta megduplázódott, és 2002-höz képest a magyar éttermek bevétele 13 százalékkal megnövekedett, elérve a 26 milliárd forintot. A működési nyereség 1,9 milliárd forintra rúgott a múlt évben, szemben a 2002-es 1,3 milliárddal: ez 45 százalékos növekedést jelent. 64 millióan látogattak el az éttermekbe, ami nyolc százalékos növekedést mutat.

Az USÁ-ban tapasztalható nehézségek ellenére tehát a McDonald's Magyarországon komoly növekedést tud felmutatni. Az amerikai piacon bevezetett termékskála a jövőben itthon is megjelenik majd. Egyelőre a csirkés saláta és a csirkés szendvics az újdonság a hazai menüben.
A McDonald's két új egység megnyitását tervezi ebben az évben Budapesten a meglevő 85 mellé, mely a cég a hazai gyorsétterem-piac 73 százalékát jelenti.

A cég, legfőbb konkurenséhez hasonlóan szintén új kampánnyal jelentkezett. Az 'I'm loving it', mely a fiatal generáció kívánságainak, és az élet élvezetének kihangsúlyozására épít, befolyásolta a két, 2003-ban megnyitott étterem dizájnját Veszprémben és Nagykanizsán. Az új berendezés több ország McDonald's menedzsmentjének érdeklődését felkeltette, így Ausztriában, Olaszországban, Svédországban, Dániában és Oroszországban.


Olvasta már?



Tudja?

Vizes-vb költségszámláló*


* a közbeszerzési hirdetmények alapján ennyit már biztosan elköltöttünk a 25 milliárdosra tervezett rendezvényre

.
hirdetés
Sokkal jobb orvosi ellátást kaphatnának a magyar munkavállalók
Mitől emelkedhetnek a KGFB-díjak

A kgfb esetén az autósok többségében elégedettek a biztosítók szolgáltatásaival. Most azonban felmerült a módosítási igénye, ami gondot okozhat.

.
hirdetés
elrejt
 
.