A labdarúgásban is hódítanak az üzleti szférában alkalmazott elemzések



A sport területén is egyre inkább teret hódítanak a hagyományos üzleti szférában már bizonyított vezetői eljárások, így például a Balance Scorecard rendszer.

A Balance Scorecard módszer, a kiegyensúlyozott mutatószámrendszerre épülő irányítási koncepció bevezetését például a Bundesligában szereplő Vfb Stuttgart vezeti be elsőként. A Szabics Imrét is soraiban tudó klub új vezetője ugyanis az üzleti szférából, az IBM vezetőségéből érkezett a csapathoz, így nem véletlen, hogy a szakszerű menedzsmentrendszer kialakítását szorgalmazta - számolt be a Világgazdaság.

A stuttgarti egyetem magyar származású professzorának Horváth Péter vezetésével, kialakított rendszer úttörő kezdeményezés a labdarúgás területén, mondta el a Világgazdaságnak Radó István az IFUA Horváth & Partners Kft. ügyvezető igazgatója.

A munka során a szakértők feltérképezték és elemezték a Stuttgart környezetében tevékenykedő szervezetek, szereplők széles körét. Így többek között a profi-sportegyesületeket, a nézőket, a szurkolókat, a bajnokságot irányító szervezetet, a média különböző képviselőit, a sporthoz kapcsolódó szolgáltatókat és a szponzorokat is megvizsgálták és elemezték. Az elemző munka során azonosították a különböző szereplők célkitűzéseit, elvárásait, az egymáshoz kapcsolódó tevékenységek rendszerét, valamint a közöttük meglévő teljesítménykapcsolatokat. A mutatószámrendszer kialakításában stratégiai célként jelenik meg a tőkeerős és stabil gazdasági háttér megteremtése, a jelentős adósságállomány csökkentése, amelyre igen nagy szükség van - írja a Világgazdaság.

Kapcsolódó anyagok
Balanced Scorecard - A tudás alapú gazdaság stratégiai vezetési módszere
Egy balanced scorecard projekt hatása a vállalat vezetői információs rendszerére
A vállalati stratégia konzekvens megvalósítása teszi sikeressé a vállalatokat


Olvasta már?



hirdetés
Nyakunkon a jövő

Kulcskérdés a digitális érettség

A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót.

.
hirdetés
elrejt
 
.