Focioffenzívát indít az Adidas a Nike ellen



Az Adidas újabb szponzori szerződésekkel próbálja erősíteni pozícióját az ősi ellenség, a Nike hazai pályáján, az USA-ban. Érdekes módon ennek során egy, az Egyesült Államokban gyökerekkel nem rendelkező sportágra, a futballra fekteti a hangsúlyt.

A német sportszergyártó óriás 2005-től a Egyesült Államok professzionális labdarúgó-bajnokságának, az MLS-nek a hivatalos szponzora lesz, emellett az ahhoz kötődő liszenszjogokat is megszerezte magának, erősítette meg a korábbi sajtóértesüléseket Erich Stamminger, az Adidas elnökségi tagja.

A szerződés tíz évre szól, és annak értelmében jövőre a ligában szereplő tizenkét csapat már Adidas-szerelésben fog kifutni a gyepre. Emellett a cég megszerezte a 2006-os futball-vb amerikai tévés közvetítéséhez fűződő exkluzív reklámjogokat is, adja hírül a német Manager Magazin.

Bizakodásra adhat okoz az is, hogy a konszern foci-üzletága várakozásokat felülmúló évet fog zárni: az eredetileg tervezett 850 millió euróhoz képest valószínűleg 900 millió eurónál is nagyobb bevételt könyvelhet majd el, tette hozzá Stamminger.

A sportszergyártó cég - részben agresszív árpolitikájának köszönhetően - a legutóbbi időben az amerikai piacon is sikereket könyvelhet el: az árbevétel a második negyedévben 4 százalékkal nőtt, a 2005-ös évre pedig egyértelmű forgalomnövekedést vár a vezetés.

(Menedzsment Fórum)


Olvasta már?



hirdetés
Nyakunkon a jövő

Kulcskérdés a digitális érettség

A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót.

.
hirdetés
elrejt
 
.