Kívül tágasabb - Kihelyezett bérszámfejtés a Flextronics Magyarországnál



A Flextronics világszerte mintegy 100 000 dolgozójával elektronikai tervezési, gyártási és logisztikai szolgáltatásokat biztosít a világ legnagyobb multinacionális cégei számára. A vállalat e tevékenységének jelentős részét négy magyarországi üzemében, több mint tízezer munkavállaló foglalkoztatása révén végzi. A vállalat stratégiai döntését követően 2000 nyarán írták ki azt a szolgáltatási tendert, amelynek nyerteseként 2001. január 1.-től a Flextronics magyarországi munkavállalóinak bérszámfejtését outsourcing szolgáltatás keretében a NEXON végzi. A projekt felelőse Papp Péter, a Flextronics humánerőforrás vezetője.

- A Flextronics saját tevékenységét outsourcing-ként, magyarul kiszervezésként is jellemezhetnénk. Önöknek, mint szolgáltatónak, vajon egyértelmű volt-e a választás, hogy saját maguk is hasonló szolgáltatást vegyenek igénybe?

Papp Péter: - A cég stratégiai döntése, hogy minden olyan tevékenységet, ami nem tartozik szorosan a saját profilunkba, lehetőleg ki kell helyezni. Mi is azt várjuk az outsourcing-tól, amit a saját ügyfeleinknek nyújtunk: az erőforrások és a költségek csökkentésével a versenyképesség és a profit javulását. A szolgáltató kiválasztása és a szolgáltatói szerződés megkötése azonban mintegy féléves vizsgálódás és tárgyalás-sorozat eredménye volt.

- Milyen szempontokat vettek figyelembe, amikor választottak a szolgáltatók közül, és miért pont a NEXON-nal írták alá a szerződést?



Vezetői összefoglaló


A Flextronics Magyarország egy stratégiai döntést követően 2000 nyarán írta ki a bérszámfejtés kihelyezésére vonatkozó tendert. A 8 induló közül egy többlépcsős, nemzetközi tanácsadó céget is bevonó kiválasztási procedúrát követően a NEXON Kft. nyert.
A bérszámfejtési outsourcing sikeres bevezetését követően immár 5. éve fejtik a mintegy 10 000 dolgozó bérét a nexONSOURCE szolgáltatás keretében.
2002-ben a Flextronics a nexONHR humáninformatikai rendszerére is bérleti szerződést kötött. A két megoldás integrációját követően jelentősen csökkent a papírmunka. A Flextronics tapasztalatai szerint az outsourcing nem csak költséghatékonyabb megoldást jelent, de hosszú távú stratégiai előnyökkel is jár.



P. P.: - A pályázóknak számos igen szigorú feltételnek kellett megfelelniük, így a meghívásos tender 8 indulója közül mindössze 3 cég maradt fenn rostánkon. Ezen a ponton vontuk be egy nemzetközi tanácsadó cég szakértőit, hogy alapos átvilágítás alá vessék ezeket a versenyzőket. Nem csak a szolgáltatások színvonalát és árát hasonlították össze, hanem vizsgálták az ajánlatban szereplő szoftverek funkcionalitását, a háttérben húzódó infrastruktúrát, a leendő szolgáltatók erőforrásait, és hogy az egyes cégek milyen garanciát vállalnak tevékenységükért. Ebből az átfogó átvilágításból került ki a NEXON győztesként.

- De mégis mi volt az a plusz, ami feléjük billentette a mérleg nyelvét?

P. P.: - A NEXON saját fejlesztésű bérügyviteli rendszerrel rendelkezik, ami biztosíték volt számunkra, hogy nem csak a jelenlegi, hanem a jövőbeni igényeinket is ki fogja elégíteni nexONSOURCE szolgáltatása keretében. Ráadásul a NEXON a kiválasztáskor már több mint tíz éves piaci tapasztalattal rendelkezett, illetve már számos cégnek nyújtott hasonló szolgáltatást. A cég munkatársaik képzettsége, évtizedes ügyfélszolgálati tapasztalata, a magyar sajátosságokra edzett ügyviteli szaktudása szintén olyan érveket jelentettek, melyek sokat számítanak.

Ezen kívül a NEXON rugalmasan állt a kérdéshez: vállalta, hogy mind a négy városban, ahol a Flextronics gyárak találhatók, külön irodát nyit, hogy az ügyfélszolgálatot helyben tudja ellátni. Ez egyébként alapvető elvárásunk volt a tender nyertesétől.

- Ha már itt tartunk, felmerül egy kérdés, ami az outsourcing egyik legkényesebb pontja szokott lenni. Mi történt azokkal a munkatársaikkal, akik eddig a bérügyvitelt vitték?

P. P.: - Valamennyi munkatársunkat átvette a NEXON. Persze ez nem ment ennyire egyszerűen. A döntés először komoly ellenállást váltott ki az érintett dolgozókból, de azóta mindenki megtalálta a helyét.

- És hogyan zajlott a bevezetés, zökkenőmentes volt-e az átállás?

P. P.: - 2001. januárjában tulajdonképpen egy hónap alatt lezajlott az adatok áttöltése, a migráció. Erre bizony mindkét félnek sok éjszakája ment rá, de február 10-én már rendben zajlott a bérfizetés.

.

Olvasta már?



hirdetés
BKV: 300 sofőr hiányzikBKV: 300 sofőr hiányzik

A 3-as metró felújítása miatt igazi káosz alakulhat ki a fővárosban, ha nem lesz elengedő buszvezető. Fejpénzzel és kisfilmmel csábítana a BKV.

.
hirdetés
elrejt
 
.