Becsapós reklámok: a megtévesztés mellékhatásai



Rafinált reklámok tucatjai csábítanak kisebb-nagyobb pénzkiadásra úgy, hogy gyakran át sem gondoljuk, mit is készülünk megvenni és mennyiért. A felügyeletek igyekeznek megrendszabályozni a hirdetéseket, de munkájukat általában csöndben és ismeretlenül végzik.

[ajanlo=170][igazitas=left/]
A nemrégiben szavazásra bocsátott reklámmustránk visszajelzései szerint lenne igény a színvonalas reklámokra, de a többségnek elege van az unalmas és az átvágós hirdetésekből.



Felültetős reklámok

[ajanlo=389][igazitas=right/] A Menedzsment Fórum által megkérdezett vezető reklámszakemberek szerint működik bennünk egy biológiai reflex: amit sokszor hallunk vagy látunk, azt hajlamosabbak vagyunk igaznak hinni. Így hiába berzenkedünk a szájbarágós mosóporreklámok ellen: kisfilmeknek talán élvezhetetlenek, de az eladási adatok azt mutatják, ha betévedünk a mosószer osztályra, igenis az agyonsulykolt márkákat kapjuk le a polcokról.

A "nem tartunk hülyének" vagy az "éljen a fukarság" szlogennel hízelkedő műszaki láncok is azt a gondolatot keltik, hogy ők a legolcsóbbak. Többek között ezért volt kénytelen bezárni üzleteit néhány hónapja a magyar márka egyik utolsó bástyájaként emlegetett Keravill - ők nem voltak ilyen rafináltak.

[ajanlo=449][igazitas=left/] Hasonlóan megtévesztő az újdonságként szóda-összetevőt tartalmazó tisztítószerek hirdetése is: nagyanyáink már ősidők óta ezzel mosták ruháikat. A látványosan bemutatott "mi történik, ha nem használ minden mosáshoz vízkőoldót" reklámokról pedig csak annyit, a mosóporok összetevője eleve tartalmaz vízkőoldót is.

Néha a szakemberek is felhördülnek azon, hogyan állíthatják azt, hogy egy "pro-" ,azaz elővitamin a samponból beépülve táplálja a hajszálainkat, mikor sokszor a vízben vagy a zsírban oldódó normál vitaminok beépülése is problémás. Ugyanez a helyzet azzal a gyerekeknek szánt csokoládéval, amelyről azt állították, hogy egy jó nagy pohár tej van mindegyik táblában.

A reklámok megrendelői nem szeretnek kockáztatni, egy jól bejáratott sémájú hirdetés viszont tuti eladási siker. Ugyanakkor az utóbbi időben olyan erős konkurenciaharc bontakozott ki, többek között a mobilszolgáltatóknál, hogy reklámjaikban már nyíltan kimondják: ők olcsóbbak, mint a versenytárs. Az ezért járó büntetéseket pedig belekalkulálják a promóciós költségvetésükbe.

.

Olvasta már?



Tudja?

Vizes-vb költségszámláló*


* a közbeszerzési hirdetmények alapján ennyit már biztosan elköltöttünk a 25 milliárdosra tervezett rendezvényre

.
hirdetés
Sokkal jobb orvosi ellátást kaphatnának a magyar munkavállalók
Mitől emelkedhetnek a KGFB-díjak

A kgfb esetén az autósok többségében elégedettek a biztosítók szolgáltatásaival. Most azonban felmerült a módosítási igénye, ami gondot okozhat.

.
hirdetés
elrejt
 
.