Becsapós reklámok: a megtévesztés mellékhatásai



Rafinált reklámok tucatjai csábítanak kisebb-nagyobb pénzkiadásra úgy, hogy gyakran át sem gondoljuk, mit is készülünk megvenni és mennyiért. A felügyeletek igyekeznek megrendszabályozni a hirdetéseket, de munkájukat általában csöndben és ismeretlenül végzik.

[ajanlo=170][igazitas=left/]
A nemrégiben szavazásra bocsátott reklámmustránk visszajelzései szerint lenne igény a színvonalas reklámokra, de a többségnek elege van az unalmas és az átvágós hirdetésekből.



Felültetős reklámok

[ajanlo=389][igazitas=right/] A Menedzsment Fórum által megkérdezett vezető reklámszakemberek szerint működik bennünk egy biológiai reflex: amit sokszor hallunk vagy látunk, azt hajlamosabbak vagyunk igaznak hinni. Így hiába berzenkedünk a szájbarágós mosóporreklámok ellen: kisfilmeknek talán élvezhetetlenek, de az eladási adatok azt mutatják, ha betévedünk a mosószer osztályra, igenis az agyonsulykolt márkákat kapjuk le a polcokról.

A "nem tartunk hülyének" vagy az "éljen a fukarság" szlogennel hízelkedő műszaki láncok is azt a gondolatot keltik, hogy ők a legolcsóbbak. Többek között ezért volt kénytelen bezárni üzleteit néhány hónapja a magyar márka egyik utolsó bástyájaként emlegetett Keravill - ők nem voltak ilyen rafináltak.

[ajanlo=449][igazitas=left/] Hasonlóan megtévesztő az újdonságként szóda-összetevőt tartalmazó tisztítószerek hirdetése is: nagyanyáink már ősidők óta ezzel mosták ruháikat. A látványosan bemutatott "mi történik, ha nem használ minden mosáshoz vízkőoldót" reklámokról pedig csak annyit, a mosóporok összetevője eleve tartalmaz vízkőoldót is.

Néha a szakemberek is felhördülnek azon, hogyan állíthatják azt, hogy egy "pro-" ,azaz elővitamin a samponból beépülve táplálja a hajszálainkat, mikor sokszor a vízben vagy a zsírban oldódó normál vitaminok beépülése is problémás. Ugyanez a helyzet azzal a gyerekeknek szánt csokoládéval, amelyről azt állították, hogy egy jó nagy pohár tej van mindegyik táblában.

A reklámok megrendelői nem szeretnek kockáztatni, egy jól bejáratott sémájú hirdetés viszont tuti eladási siker. Ugyanakkor az utóbbi időben olyan erős konkurenciaharc bontakozott ki, többek között a mobilszolgáltatóknál, hogy reklámjaikban már nyíltan kimondják: ők olcsóbbak, mint a versenytárs. Az ezért járó büntetéseket pedig belekalkulálják a promóciós költségvetésükbe.

.

Olvasta már?



hirdetés
Hihetetlen vágta volt az amerikai tőzsdéken? Mi jön majd ezután!Hihetetlen vágta volt az amerikai tőzsdéken? Mi jön majd ezután!

Az amerikai piacok csütörtökön az ősz legnagyobb esésével kezdett, de a zárásra mind a Dow, mind az S&P 500 rekordszinten zárt. Csütörtökön éjszaka újabb pozitívum derült ki, ami komoly lökést adhat a tőzsdéknek.

.
hirdetés
elrejt
 
.