Vidéki reptér-körkép: Debrecen ugrásra készül


Bár a vidéki repülőterek jelenleg még egy százalékát sem adják a hazai légi utasforgalomnak, a következő években Ferihegynél is nagyobb ütemű növekedésre számíthatnak. Az elmúlt héten a figyelem középpontjába került Sármellék mellett Debrecen is nagyra törő terveket szövöget, értesült az mfor.hu.

[ajanlo=222][igazitas=left/]A tavaly utasforgalma alapján a harmadik legnagyobb hazai repülőtérnek számító Debrecen Airport idén duplázni-triplázni kíván, mondta el a Menedzsment Fórumnak Jenei Zoltán, a cég ügyvezető igazgatója.

Debrecen: új charterok a menetrend szerinti járat mellé

Ez - a tavalyi 14,4 ezer után - idén mintegy 30-50 ezres utasszámot jelentene. Bizakodásra ad okot, hogy míg 2004. május-június között 1700 utast regisztráltak, addig idén ugyanezen időszak alatt több mint 5 ezret. Még szembetűnőbb a fejlődés, ha figyelembe vesszük, hogy 2000-ben az éves utasforgalom még az ezer főt sem érte el.


mfor.hu gyűjtés 1.
A kormány döntése értelmé-ben a Debrecen Airport 2004. április elsején vált vámúttá, il-letve nemzetközi légi határ-átkelőhellyé. Kósa Lajos, Deb-recen polgármestere akkor el-mondta: az elmúlt években az önkormányzat csaknem 2 mil-liárd forintos beruházást haj-tott végre, amibe benne van a repülőtér megvásárlása, kár-mentesítése és az ILS leszál-lító rendszer telepítése is.
Forrás: MTI



A jelek szerint Debrecen továbbra is képes lesz lépést tartani a legnagyobb vidéki légikikötőnek számító, idén 50 ezres utasszámot célul kitűző sármelléki Fly Balatonnal. A repülőtér a növekedést elsősorban a május 9-én kísérleti jelleggel beindított

Debrecen-München menetrend szerinti járattól

, illetve az új charterektől reméli.

"A németországi járat iránt egyre növekszik az érdeklődés" - közölte Jenei. A cég marketingosztályán kérdésünkre elmondták, hogy a járat még Romániából is vonz utasokat. Az indulást nehezítette, hogy - az április végi szerződéskötés miatt - a promótálás csak utólag kezdődött meg.

A debreceni reptér felújítás közben

mfor.hu gyűjtés 2.
Az OLT légitársaság Saab 340 A típusú, 33 személyes repülőgéppel szállítja az uta-sokat. A kísérleti szakasz után értékelik az együttműködést, és sikere esetén elképzelhető, hogy a nagy légitársaságok a csatlakozás szempontjából is figyelembe veszik majd a Debrecen-München járatot. A kétórás légijáratra a jegyeket az OLT saját rendszerén ke-resztül értékesíti, de azokat interneten és több debreceni utazási irodában is meg lehet vásárolni akciós áron, repülőtéri illeték nélkül 99 euróért.


A heti öt járatot a brémai székhelyű OLT légitársaság üzemelteti, a debreceni Civis Air pedig a német féllel, illetve a hazai utazási irodákkal való kapcsolattartást vállalta magára. Mivel a 21 hétig tartó kísérleti fázisnak egyelőre alig negyede telt el, a jövő egyelőre kérdéses. "Szerintem menni fog. Ha Romániában képesek megtölteni hasonló típusú járatokat, akkor nekünk miért ne sikerülne?" - magyarázza Jenei.

A debreceni repülőtér fejlődését jelzi az is, hogy idén nyáron - tavalyhoz képest - dupla annyi városba repülnek charterjáratok a cívisvárosból. A törökországi, tunéziai és egyiptomi célpontok 2005-ben újabb török és tunéziai, illetve korfui célállomásokkal egészülnek ki, emellett kéthetente - a gyógyturizmus igényeit kielégítve - Lipcsébe is indulnak gépek.

.

Olvasta már?



Tudja?

Vizes-vb költségszámláló*


* a közbeszerzési hirdetmények alapján ennyit már biztosan elköltöttünk a 25 milliárdosra tervezett rendezvényre

.
hirdetés
Sokkal jobb orvosi ellátást kaphatnának a magyar munkavállalók
Mitől emelkedhetnek a KGFB-díjak

A kgfb esetén az autósok többségében elégedettek a biztosítók szolgáltatásaival. Most azonban felmerült a módosítási igénye, ami gondot okozhat.

.
hirdetés
elrejt
 
.