Az erotikus reklám nem bűn, de büntethető



Egy szép emberi test (különösen a női) mindig figyelemfelkeltő, ezért gyakran látunk a reklámokban meztelen testeket, adott esetben erotikus jeleneteket, amelyek egyébként "18 éven felülieknek" szólnak. A szexuális ábrázolással való visszaélést a hirdetésekben azonban szigorúan büntetik. A napokban néhány magyar újságírónő tiltakozó akcióba kezdett a médiában jellemző női test természetellenes ábrázolása ellen.

A nők köztéri plakátképei sokszor azt az érzetet keltik, hogy pusztán szexuális tárgyak, mivel a fotókon úgy állítják be a női testet, hogy az eladja az árut és önmagát. Gyakran az sem egyértelmű, milyen terméket hirdetnek, mivel arra sokszor egy kis felirat utal. A tekintetek és a fogyasztás tárgya elsősorban a női test és nem a reklámozott áru.

Jellemző, hogy a nőket gyakran meztelenül vagy hiányos öltözetben fotózzák, valamint nem mutatják az egész testüket, csak egy-egy testrészként utalnak rájuk. Szintén klasszikusak a feminimnek tartott testhelyzetek: az elnyílt száj, a szétnyitott combok, vagy az olyanfajta testpozíciók szerepeltetése, amelyek például mély belátást engednek a nő dekoltázsába.

Betiltott erotikus reklámok
További képek

Nemrégiben a Menedzsment Fórum hírt adott arról, hogy már bemutatás előtt

felkavarta a kedélyeket

a Carl's Jr amerikai gyorsétteremlánc Paris Hilton főszereplésével készült reklámszpotja. Az ominózus hirdetésben a Hilton-örökösnő köldökig dekoltált fekete fürdőruhában erotikus mozdulatokkal mos egy autót. A gyermekek és nők érdekvédelmével foglalkozó szervezetek azonban tiltakoztak, mivel szerintük felesleges és túl sok a szexuális utalás, ahhoz képest, hogy a promóció tárgya egy hamburger.

[ajanlo=170][igazitas=left/]Az erotika vagy akár a mezítelenség ízléses ábrázolása - a Magyar Reklámetikai Kódex szerint - nem helytelen, ha viszont ez öncélúvá válik és törvényt sért (például veszélyezteti a fiatalok erkölcsi fejlődését), akkor szankcionálni kell.

Szakemberek felhívják a figyelmet arra, hogy nem szabad összekeverni a szexualitást bántóan ábrázoló hirdetéseket azokkal, amelyekben a termék analógiájaként az emberi test természetes szépségét ábrázolják a hirdetők. Nem mindegy az sem, milyen médiumban teszik közzé a reklámot. Míg egy férfimagazinban egy meztelen női test reklámban való megjelenítése megengedhető, addig közterületen kifejezetten tilos. Itt ugyanis nem lehet a reklám hatását célcsoportra szűkíteni, azaz a hirdetés gyakorlatilag mindenkihez - a gyerekekhez is - eljuthat.

.

Olvasta már?



Tudja?

Vizes-vb költségszámláló*


* a közbeszerzési hirdetmények alapján ennyit már biztosan elköltöttünk a 25 milliárdosra tervezett rendezvényre

.
hirdetés
Sokkal jobb orvosi ellátást kaphatnának a magyar munkavállalók
Mitől emelkedhetnek a KGFB-díjak

A kgfb esetén az autósok többségében elégedettek a biztosítók szolgáltatásaival. Most azonban felmerült a módosítási igénye, ami gondot okozhat.

.
hirdetés
elrejt
 
.