A hamisított márkás áru vásárlása is büntethető



A hamisított márkás termékek eladása és megvásárlása egyaránt büntetendő cselekmény, számos anyagi természetű veszély fenyegeti az ilyen termékek fogyasztóit - erre hívták fel a figyelmet osztrák környezetvédők.

A hamisított márkás termékek eladása és megvásárlása egyaránt büntetendő cselekmény, számos anyagi természetű veszély fenyegeti az ilyen termékek fogyasztóit - erre hívták fel a figyelmet osztrák környezetvédők.

Eddig ugyan nem igen alkalmazták a vonatkozó jogszabályokat, most azonban Olaszországban több példa is volt arra, hogy a hamisított márkás árucikkeket vásárló turistákat a lesben álló rendőrök őrizetbe vették, és több ezer euróra megbírságolták.

SoKo razziák

Az eljárás alá vont né- metországi magyar cégek jelentős része ellen meg- szűnt az eljárás, erősí- tették meg a két ország államtitkárai pénteki ve- gyes bizottsági ülésükön, tudósít az mfor.hu.

SoKo razziák: kártérítést kaphatnak a hazai cégek

Az utazók ugyan tisztában vannak azzal, hogy a fillérekért vásárolt cikk nem lehet eredeti Rolex, Gucci, Armani, vagy Boss, de a lehetséges jogi következményeket nem ismerik. Ezek pedig az Európai Unióban komoly anyagi vesztességgel járnak.

A csomagok esetében a vámhatóságoknak joga van gyanú esetén, vagy a márkás termékeket gyártó cégek megbízása alapján felbontani, és a bennük talált hamisítványokat visszatartani, vagy megsemmisíteni. Az unión belüli küldemények esetében a címzett ilyenkor értesítést kap arról, hogy 5 napon belül kifogást emelhet az eljárás ellen, vagy megsemmisítik a küldeményt - írja az MTI.

A hamisított márkás termékeknek nem csupán a vásárlása és a
behozatala tiltott az EU országaiban, hanem négyezer euró erejéig közigazgatási bírság is kiszabható az ilyen termékkel utazó turistára - figyelmeztetnek az osztrák fogyasztóvédők.

Az Európai Unió 2004-ben új stratégiát dolgozott ki a termékhamisítás ellen, ennek egyik eleme, hogy ezentúl az e téren vétkes államokat beperelik a Kereskedelmi Világszervezetnél (WTO). A tavalyi szabályozás többek között Kínát, Brazíliát, Thaiföldet, s két, az EU-hoz közeli államot, Oroszországot és Ukrajnát is érinti.

2002-ben 90 millió euró értékben foglaltak le az EU vámszervei hamisított termékeket. Ezek többsége Ázsiából érkezett. Különösen Kína ad okot aggodalomra, hiszen az innen érkező márkás termékek 20 százaléka hamisított. Az amerikai kormány szerint önmagában ez ötven milliárd dollárnyi kárt okoz a cégeknek világszerte: ennyivel kevesebb árút tudnak eladni.

Az EU szerint még Indonéziában, a Fülöp-szigeteken, Hongkongban és Dél-Koreában lenne szükség nagyon gyors és hatékony lépésekre a termékhamisítások visszaszorítására.

A hamisított termékek köre igen széles, de a dobogós helyeken a CD és DVD másolás, valamint a nagyobb márkák (Nike, Timberland, Tiffany, Louis Vuitton) hamisítása áll. A "kéz alatt" vásárolt termékek minőségi hiányosságai a tavalyi év során számos balesetet okoztak.

Egy nő hamis vodka fogyasztásba halt bele, míg többen égési sérüléseket szenvedtek az álparfümöktől. Ennek ellenére az olcsó termékek divatját éljük. Egy, a 18 és 29 éves brit fiatalok körében végzett felmérésből kiderül, hogy a megkérdezettek 44 százaléka vásárol szívesen a bolti árnál alacsonyabban.

Menedzsment Fórum


Olvasta már?



hirdetés
Nyakunkon a jövő

Kulcskérdés a digitális érettség

A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót.

.
hirdetés
elrejt
 
.