Rajtra készen áll a Wal-Mart első sanghaji outletje



A Wal-Mart, a világ legkiterjedtebb kereskedelmi üzlethálózata július végén megnyitja első sanghaji outletjét, közölte pénteken a társaság.

A Wal-Mart Kínában jelenleg 47 üzletet működtet és 20 ezer embert foglalkoztat. Főhadiszállása az ázsiai országban Shenzhen déli kereskedelmi központjában van. Kína legnagyobb városában, Sanghajban a cég kissé elkésett a megjelenéssel, ugyanis ott francia riválisa, a Carrefour S.A nyolc üzletet üzemeltet, és a német Metro pozíciója is stabil - írja az AP Hírügynökség.

[ajanlo=291][igazitas=left/]Hu Minghua a vállalat egyik menedzsere ennek ellenére bizakodó. "Terveink szerint első üzletünk Sanghajban hatalmas siker lesz" - nyilatkozta. A 194 000 négyzetméteres outlet egyike a 20 milliós a nagyvárosba - amelynek lakossága közül kerülnek ki állítólag Kína legtehetősebb fogyasztói - tervezett három áruháznak.

A Shanghai Daily írása szerint a helyi kereskedők már javában készülnek az "óriás" bejövetelére, felújítják az üzleteiket és termékskálájukat is szélesítik. Az ottani kereskedelmi szektor hipermarketek tekintetében egyáltalán nem szenved hiányt, idén -a 97 jelenleg már működő mellett - 28 új áuházzal "gazdagodik".

Az amerikai székhelyű Wal-Mart hazánk, Lengyelország és Oroszország iránt is érdeklődik, ezt már bejelentette korábban a társaság. Magyarországon egy meglévő áruházlánc, a Cora felvásárlását valószínűsítik az elemzők. A Cora áruházakat működtető Magyar Hipermarket Kft.-ben 35 százalékos részesedést szerzett egy nemrég bejegyzetet holland társaság, amelynek hátterében a piaci pletykák szerint a Wal-Mart bújik meg.

A Wal-Mart áruházlánc üzleti gyakorlata ellen környezetvédők, politikusok és a nők egyenjogúságának élharcosai is tiltakoztak már. Ennek ellenére a cég intenzíven növekszik. Idén megcélozva az olcsó, de minőségi ruházati termékeket szélesíti termékskáláját, felvásárolná eddigi japán társcégét, a Seiyut és az Interfruct Nemzetközi Élelmiszer-kereskedelmi Kft-t is megvenné.

Menedzsment Fórum


Olvasta már?



hirdetés
Egy szlovén franchise rárepül a magyar informatikusképzésreEgy szlovén franchise rárepül a magyar informatikusképzésre

Igazi buzzword lett az informatikushiány, így nem csoda, hogy egyre több cég száll be a képzésébe.

.
hirdetés
elrejt
 
.