Reklámipar: a bombázók helyett jönnek az átlagnők



Mit szólna ahhoz, ha kedvenc samponját nem egy tökéletes testű nő hirdetné, hanem mondjuk egy enyhén molett? Ami itthon még elképzelhetetlen, azt külföldön néhány cég már alkalmazza, méghozzá nem kis sikerrel.

Az utóbbi időben egyre több neves cég szánja rá magát arra - az első hallásra - merésznek tűnő lépésre, hogy szembeszáll a korszellemmel, és 90-60-90 paraméterű szupermodellek helyett átlagos, mindennapi "hibákkal" megáldott hölgyekkel próbálja eladni termékeit.


A Dove reklámja

Az új stratégiát legkövetkezetesebben a Dove ültette át kampányába. A kozmetikai termékeket gyártó cég olyan nőkkel hirdeti áruit, akiket meglehetősen nagy szakadék választ el a médiában felülreprezentált tökéletes testű lányok seregétől. A vállalat kampánya - még 2004 márciusában - már ebben az új szellemben indult el, idén pedig - új motívumokkal bővítve - ezen a csapáson haladnak tovább.

[ajanlo=240][igazitas=left/]Az új stratégiához való ragaszkodás nem véletlen: marketingszakértők szerint a Dove újításával átütő sikert aratott a fogyasztók körében. "Leginkább a márka imázsára volt jó hatással az akció" - mondta el a Spiegel Online-nak Gudrun Klupacek, a müncheni Imas-intézet szakértője, aki a kampány fogadtatásáról végzett közvéleménykutatást.

A sikert már "forintosítani" is lehet: a cég közlése szerint az érezhetően pozitív visszhang nyomán a testápolószerek forgalma 2004 óta megduplázódott. A társaság egyúttal útjára indította a világhálón "A valódi szépségért" elnevezésű kezdeményezését, amellyel a szépségideálok haszontalan hajkurászásának kíván gátat szabni.

[ajanlo=480][igazitas=left/]Hasonló szellemiségben fogant a Nike egyik új kampánya is. Az augusztus elején megjelent plakátokon feltűnő hölgyek nem csinálnak problémát abból, hogy nem pályázhatnak Claudia Schiffer és társai babérjaira. Sőt, nem átallanak olyat mondani, minthogy "Túl nagy a hátsóm", "Ezek inkább sonkák, semmint combok" vagy "A vállam és csípőm között nincs teljes összhang." Kedves olvasó, ön el tudja képzelni ezt egy magyar nyelvű csatornán, vagy akár a pornóipari nagyhatalomnak számító Budapest bármelyik óriásplakátján?

A trend egyébként már Európában is követőkre talált: az Unilever egyik leánycégének a márkája, a "Du darfst" év eleji kampánya "A szupernő-korszak vége" szlogenre épült. A reklámokban nem éppen tökéletes (de nem is túlságosan rossz) testű lányok mutatkoznak felettébb szűk ruhákban, és tartják erotikusnak legkevésbé sem tetsző alsóneműjüket a kamera elé.

"Szeretnénk helyretenni azon nők önbizalmát, akiknek megrendült a hite a sok szupermodell láttán" - kommentálta a lépést a cég egyik szóvivője. Szerinte a fogadtatás kiváló: a nézőket kifejezetten felüdíti, hogy nem elérhetetlen ideálokkal próbálják lenyomni torkukon a legújabb termékeket.

.

Olvasta már?



hirdetés
hirdetés
elrejt
 
.