Női vonalakra hajt az új Adidas-kollekció



Női idomokra cserélte három csíkját a német sportszeróriás, az Adidas. Legújabb modelljei tervezéséhez Stella McCartney-t kérte fel, hogy megfelelően ötvöződjön stílus és funkcionalitás. Minderről az érdeklődők legközelebb a Brandfestivalon győződhetnek meg személyesen is.

15-20 évvel ezelőtt még nem kellett volna az Adidasnak túlságosan bonyolult trükkökhöz folyamodnia, hogy elnyerje a vásárlók kegyeit. Elég volt egy középkék cipő három fehér csíkkal, hogy hetekig irigykedjenek az iskolatársak. Jómagam egy citromsárga színű és citrom illatú surranó büszke tulajdonosa voltam, melyet boldogan húztam fel két számmal kisebb lábamra.

Mára az igények megváltoztak és a női szíveket nem olyan egyszerű megdobogtatni az elmúlt években kissé elférfiasodott Adidas termékekkel. A vállalat nem bízta a véletlenre a dolgot, Stella McCartney-t kérte fel a kifejezetten nők számára készült kollekció megtervezésére. A londoni bemutató után 2005. augusztus 30-án debütált Magyarországon a brit hölgy által tervezett új, őszi-téli kollekció, melyet nem hagyományos divatbemutatón, hanem használat közben mutattak be a meghívottaknak. A nagyközönség legközelebb a Brandfestiválon találkozhat a kollekcióval.

Stella McCartney tervezői pálya I.

1997: Kreatív tervező a párizsi Chole-nál

2000: elnyerte a Vogue Fashion and Music 2000 év tervezője díjat

2001: nevével fémjelzett kollekciót készít és együttműködik a Gucci-csoporttal

2002: bemutatja első saját kollekcióját

2003: parfümöt tervez

Ugyan a külföldi sajtóban elsőként aposztrofálták a Beatles gyermek és a sportszeróriás együttműködését, az elmúlt évek során számos példa akadt, melyben sportvállalatok tervezőket kértek fel egy-egy kollekció elkészítésére. "Tudomásunk szerint olyan nagy divattervező, mint a hosszú távú partnerként megnyert Stella McCartney még soha nem készített kollekciót sportszermárka számára" - nyilatkozta lapunknak Telkes Orsolya, az Adidas Magyarország PR és kommunikációs menedzsere.

A jól felépített promóciónak köszönhetően az Adidas akciója jóval nagyobb port kavart, mint a többi sportszermárka hasonló kezdeményezése, s kivívta a részvétel jogát a szeptember végén megrendezésre kerülő Brandfestival 2005 márkakommunikációs konferencián is. A rendezvényen ugyan a tervező Stella McCartney személyesen nem vesz részt, de a kreációk és az Adidas ezirányú brandépítése így is komoly érdeklődésre tarthat számot.

Pasztell színekben, csíktalanul

Stella McCartney tervezői pálya II.

2004: elnyeri a Glamour "Legjobb év tervezője" díját, ugyanebben az évben Madonnának, Gwyneth Paltrownak tervez és megjelenik az Adidas by Stella McCartney-kollekció Japánban és az USÁ-ban

2005: tavasszal Nyugat-Európában, ősszel a keleti régióban is megjelenik a Stella McCartney-kollekció, ugyancsak ősszel a boltokba ke-rülnek a svéd H&M-nek tervezett ruhák

Talán nem véletlen, hogy a cég pont a "nők évét" választotta, hogy nyisson a gyengébbik nem felé. "Nagyon hiányzott a férfi mellé egy szép női kollekció" - fogalmazott Telkes, aki az mfor.hu-nak elmondta, Stellában találta meg az Adidas azt a fiatal, energikus és maximalista személyt, akire szükségük volt. "Nekünk, nőknek, fontos szempont, hogy sportolás közben is szépek és csinosak maradhassunk, és sem a szépség, sem a teljesítmény terén ne kelljen kompromisszumokat kötnünk." A tervezőnek sem kellett kompromisszumokat kötnie a kollekció elkészítésekor.

A vállalat klasszikus három csíkja helyett diszkrét logó jelenik meg a pasztell színekben kapható termékeken, melyek követik a test vonalát. Az Adidas csak az alapanyag és a technológia terén volt hajthatatlan. Több éves fejlesztésüknek köszönhetően tisztában vannak vele, melyik testrésznek milyen védelemre, légáteresztésre van szüksége sportolás közben.


Korábban rátette kecses mancsát a Puma a divattervezőkre

Az Adidas Stella McCartney kollekciójáról a konkurencia körében megoszlanak a vélemények. Úgy tűnik, az akció nagyon sikeres, válaszolta az mfor.hu kérdésére Nagy Ágnes, a Nike Magyarország marketing vezetője. Gaul Zsófia, a Puma Hungária Kft. marketing igazgatója azonban nehezményezte, hogy a vállalat reklámjaiban az "első" jelző szerepel, mivel a Puma kollekcióihoz már évek óta foglalkoztat neves tervezőket.

Puma tervezők a közelmúltból
1999: Christy Turlington
2000: Yasuhiro Mihara
2002: Neil Barrett, Alexander Van Slobe
2003: Philippe Starck

A divattervezői dömping a vállalatnál még 2000-ben kezdődött, ekkor készítette első férfiaknak és nőknek szóló kollekcióját Yasuhiro Mihara japán tervező. Két évvel később őt követte Neil Barrett, aki korábban a Prada, a Gucci és a Giorgio Armani nevét öregbítette. A luxuskategóriás "96 hours" kollekció világszerte kapható, hazánkban a budapesti Armani bolt forgalmazza.

.

Olvasta már?



hirdetés
Nyakunkon a jövő

Kulcskérdés a digitális érettség

A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót.

.
hirdetés
elrejt
 
.