Végleg búcsút int az Adidas a Salomonnak



Amennyiben mindenki rábólint, jövő héten nyélbe üthető az Adidas-Salomon német sportszergyártó francia leányvállalatának értékesítése. A vevő a finn Amer Sports Corporation.

"A trösztellenes igazolásokat már megkaptuk, így jövő hétre várhatóan befejeződik a Salomon eladása" - áll az Adidas-Salomon közleményében.

A csoport, melyet a sikeres üzletkötés után egyszerűen Adidasra keresztelnek vissza, májusban jelentette be, hogy a téli felszereléseket gyártó részlege eladását tervezi. Elemzők örömmel fogadták a hírt, mivel már régóta sürgették az ügyletet. A cég akkor 485 millió eurót kért a francia leányvállalatért.

Korábban a Menedzsment Fórum is beszámolt róla, hogy az Adidas-hálózat profitja a 29,4 százalékos ázsiai, a 41,5 százalékos latin-amerikai és a 15,2 százalékos észak-amerikai forgalom-növekedésnek köszönhetően összesen 46 százalékot ugrott 2005 első negyedévében (105 millió euróra). Mindeközben a Salomon forgalma 9 százalékkal esett és működésből adódó veszteségei is 16 millióról 25 millió euróra növekedtek 2004-ben. Az Adidas akkor úgy vélekedett, bevételei az év végéig legalább 20 százalékkal nőhetnének, amennyiben sikerül a veszteséges vállalat értékesítése. A vevő, a finn Amer Sport Corporation szerint a Salomon tökéletesen illeszkedik a vállalat profiljába és jól kiegészíti az általuk forgalmazott Atomic télisport márkát.

A Nike elleni küzdelem része az a bejelentés is, amelyet még augusztusban tett a csoport. Ezek szerint felvásárolja a világ harmadik legnagyobbját, az ugyancsak amerikai Reebokot. Az európai befektetési piac igen kedvezően fogadta a közleményt: az Adidas AG tőzsdei árfolyama is 7,5 százalékkal emelkedett a felvásárlás hírére.

A német cég ugyan jó piaci pozícióval bír, ám a sportszereladások legnagyobb hányada az Egyesült Államokban realizálódik, itt költik el a világon sportszerekre kiadott évi 33 milliárd dollár felét. Az Adidas forgalma Észak-Amerikában 2005 első félévében 18 százalékkal nőtt, a vállalaté jelenleg az ottani piac 12 százaléka, és ez a szelet a felvásárlással tovább nőhet.

Ugyancsak kedvező hír volt idén a német cégre nézve, hogy a Nemzetközi Labdarúgó Szövetséggel kötött, 35 éves múltra visszatekintő szponzori szerződést 2014-ig meghosszabbították, illetve a cég lesz a pekingi olimpia hivatalos sportszergyártója is.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:

A Reebokkal harcol az Adidas a Nike ellen
Extra juttatásokkal marasztalja menedzsereit a Reebok
Megveszi az Adidas-Salomon a Reebokot
Eladja a Salomont az Adidas


Olvasta már?



hirdetés
BKV: 300 sofőr hiányzikBKV: 300 sofőr hiányzik

A 3-as metró felújítása miatt igazi káosz alakulhat ki a fővárosban, ha nem lesz elengedő buszvezető. Fejpénzzel és kisfilmmel csábítana a BKV.

.
hirdetés
elrejt
 
.