A sör olyan, mint egy jó barát


A sörfogyasztás kultúrájáról, az európai trendekről és a futball iránti vállalati elkötelezettségről beszélt a Dreher Sörgyárak Rt. vezérigazgatója, a 60 országot megjárt Hector Gorosabel az mfor.hu-nak adott exkluzív interjújában.

- Ön már több mint fél éve van Magyarországon és áll a Dreher Sörgyárak élén. Hogyan látja a hazai söripar helyzetét?

- Nagyon erős verseny jellemzi a magyar piacot. A három vezető szereplő szinte azonos részesedéssel rendelkezik egy olyan országban, ahol az európai átlaghoz képest sokat isznak az emberek. Ám a sörfogyasztás az utóbbi években nem emelkedett, hanem stagnál.

- Hasonló trend jellemző Európa többi részén is, vagy kifejezetten magyar sajátosságról beszélhetünk?

[ajanlo=1231][igazitas=right/]- Európában két különböző irányt figyelhetünk meg. A nyugat-európai piac elenyésző mértékben ugyan, de növekszik. Az árak jelentősen csökkentek, a brandek még keresik a helyüket, a vásárlóknak kínált választék pedig óriási.

Közép-Kelet-Európában ezzel szemben még mindig egy-két fő brand uralja a piacot, elsősorban a prémium kategóriában. Az alacsonyabb áru termékek csak most kezdenek betörni. Magyarországon jelenleg egy olyan folyamat zajlik, amihez hasonló Nyugaton néhány évvel ezelőtt már bekövetkezett.

- Mit tehet ilyen helyzetben egy olyan nagy múltú vállalat, mint a Dreher Sörgyárak Rt.?

- Minél erősebb brandek létrehozására kell koncentrálnunk.

- A Dreher márka viszont a prémium kategóriában jelenleg is piacvezető.

- Valóban, de a brand is olyan, mint egy személy: mindig lehetünk jobbak, erősebbek, tanultabbak. A fogyasztó és a márka közötti viszony is folyamatosan javítható. A vásárló időről időre változik, új szokásokat vesz fel. A jó brand olyan, mint egy jó barát: tudja, hogyan tegye magáévá ezeket a változásokat. A Dreher valóban egy erős, személyiség szempontjából talán a leginkább magyar márka, de még mindig van hova fejlődnünk.

[ajanlo=1230][igazitas=right/]- Nevezhetjük ezt a feladatot pozíciója nagy kihívásának?

- Mindenképpen az egyik sarokköve a jelenlegi feladatoknak, hogyan építhetünk egy erősebb márkát, szilárdíthatjuk a kapcsolatot a fogyasztókkal. De számos egyéb kihívás is akad. A vásárlók folyamatosan új lehetőségek után kutatnak, a hazai piac egyre inkább megszilárdul, így egyre nehezebben tudjuk megkülönböztetni magunkat a versenytársaktól. Az ország speciális gazdasági helyzetéből is több feladat adódik, tehát rengeteg a kihívás.

- Milyennek találja a hazai vásárlókat?

- A fogyasztó mindenhol árérzékeny, s ez Magyarországon sincs másként. Némileg különbözik a nyugati vásárlóktól, de gyorsan adaptálja a szokásokat. Versenytársaink nagy része multinacionális vállalat, jól felépített stratégiával, vásárlási koncepciókkal. Legtöbbjük jelen van a nagyobb szupermarketekben, ahol az egyik fő szempont az olcsóság. Ez a fogyasztót is arra sarkallja, hogy figyeljen oda minél jobban az árra, de ez nem megy feltétlenül a minőség rovására. Az emberek értéket akarnak és hajlandók fizetni érte; megtalálják az egyensúlyt minőség és ár között.

- Hogyan egyeztethető ez össze az olyan saját márkás termékek megjelenésével, mint például a Tesco gazdaságos sör?

- Tiszteljük a piac minden termékét, s ez alól a saját márka sem kivétel. Meggyőződésünk azonban, hogy eredményesen versengünk ellenük. Nem csak forgalmazzuk, hanem készítjük is a sört hosszú évek óta. Tisztában vagyunk vele, hogyan kell jó minőséget előállítani, hogyan kell kiszolgálni a vevőt. A Tesco egy jól csengő márka nagy árukínálattal, amelynek egyik terméke a sör, míg számunkra ez maga a termék.

.

Olvasta már?



hirdetés
Merénylet Barcelonában: a turizmusnak is odaverhetMerénylet Barcelonában: a turizmusnak is odaverhet

Két - a hatóságok szerint egymással összefüggésben lévő - terrortámadást is elkövettek csütörtökön Spanyolországban. Az akcióknak akár komoly következménye lehet az európai turizmusra is.

.
hirdetés
elrejt
 
.