Legyűri a szóbeszéd a hagyományos reklámokat



A brit memetika és word-of-mouth (szóbeszéd) marketingguruja, Paul Marsden január 24-én tartott szemináriumot Budapesten a Nyugaton egyre inkább terjedő, új típusú üzleti kommunikációs eszközről. A szájról szájra terjedő kampányok akár harminc százalékkal is megnövelhetik egy vállalat bevételét, derül ki az mfor.hu tudósításából.

[ajanlo=1520][igazitas=right/]"A szóbeszéd-marketing azon eszközei, melyeknél a célközönség nem tudja, hogy marketing célpontja, etikai kérdéseket vetnek fel, de a kapitalizmus sem mindenben etikus" - összegezte a külföldön word-of-mouth-ként (wom) ismert módszer lényegét Paul Marsden.

"A word-of-mouth nagyon újszerű dolog, ezért eleinte a piac legprogesszívabb szereplőire számítunk: arra a szűk körre, amely megfelelő szemléletbeli feltétellel rendelkezik, illetve amely mer elöljárni az újdonságok alkalmazásában" - fogalmazott dr. Schillinger Attila, az Avantgarde Group ügyvezető igazgatója.

Üzenetek szájról szájra

A módszer - melynek lényege, hogy kulcsfigurák, véleményvezérek adják tovább szájról szájra a pozitív, illetve negatív üzeneteket egyes termékekről, szolgáltatásokról - már tíz éve is létezett. Próbálkozások most is akadnak, komplex szolgáltatás formájában azonban Magyarországon még nem találkozni vele. "Érdeklődő ugyan akad, az viszont kérdéses, ki áldoz időt és pénzt arra, hogy ezzel az újfajta eszközzel éljen" - tette hozzá az ügyvezető.

[ajanlo=1514][igazitas=right/]Anyagi ráfordítás ehhez a módszerhez is szükséges, ám jóval kevesebből is ki lehet hozni egy kampányt, mint a hagyományos eszközök használatakor. A brit szakember szerint a véleményvezérek jelentik a kulcsot a sikerhez. Ők önszántukból kezdenek népszerűsíteni egy terméket, mert a hozzá kapcsolt üzenetet viccesnek találják, illetve mert szakértői vagy alkotói lesznek egy márkának.

Elég a két legmegfelelőbb embert megtalálni ahhoz, hogy akár egész Európát behálózza egy termék jó, illetve rossz híre, a szóbeszéd ugyanis exponenciálisan terjed. Egy elégedetlen Apple iPod vásárló bosszúból indított blogjával például a részvényárak időleges csökkenését okozta, "kampánya" mintegy 2 milliárd dollárral húzta a vállalat tőzsdei kapitalizációját.

Egy brit felmérés szerint az a cég, amely az emberek öt százalékát éri el, egy százalékkal tudja növelni bevételeit, Marsden azonban pozitív üzenet esetén 10-30 százalékos bevételnövekedést is reálisnak tart.

.

Olvasta már?



Tudja?

Vizes-vb költségszámláló*


* a közbeszerzési hirdetmények alapján ennyit már biztosan elköltöttünk a 25 milliárdosra tervezett rendezvényre

.
hirdetés
Sokkal jobb orvosi ellátást kaphatnának a magyar munkavállalók
Mitől emelkedhetnek a KGFB-díjak

A kgfb esetén az autósok többségében elégedettek a biztosítók szolgáltatásaival. Most azonban felmerült a módosítási igénye, ami gondot okozhat.

.
hirdetés
elrejt
 
.