Rapper fenegyerek bőszít a Reebok-reklámokban



Ingerült reakciókat váltottak ki azok a reklámhirdetések, amelyekkel nemrégiben a Reebok surranókat kezdték el népszerűsíteni. A konvenciózusnak semmiképp sem nevezhető rapper 50 Cent közreműködésével készült kampány sikere ellenére döntési helyzetbe kényszerítette a sportszergyár vezetőit.

Az egyik reklámban maga az ördög bukkan fel, míg egy másikban a rendőrségi nyilvántartásban használatos ujjlenyomat látható. Erre célozva 50 Cent azt tanácsolja a nézőknek: használják ki a mát, mert a holnap sosem biztos.

A sportszergyártó egy vitatott televíziós hirdetésében tavaly a hajdani drogdíler sztár elmesélte, hogy már kilencszer meglőtték. A rapper nevet, azután egyenesen a kamerába néz, miközben egy narrátor hangja azt kérdi: "Kit fognak legközelebb megsebesíteni?" A botrányosra sikerült hirdetés fogadtatását jelzi, hogy azt az Egyesült Királyságban vissza is hívta a vállalat.

A Reebok mostani "Vagyok, aki vagyok" (I am, what I am) kampánya azért újszerű, mert nem sportolókkal, hanem az utcai stílust képviselő hip-hop zenészekkel népszerűsítik a cipőket. Igaz, a cégnél a hip-hop korszak már 2002-ben elkezdődött, amikor is piacra dobták az utca inspirálta "RBK" termékeket és a vállalat bejelentette, hogy egy hip-hop TV csatornán fogják szponzorált műsor formában népszerűsíteni a cég sportszereit.

Jay-Z a Reebok egyik reklámjában

A Reebok tehát túltett a piacvezető Nike Inc.-n, a kérdés az, hogy végigmegy-e a teljes kampány. A vitatott hirdetések rövid távon magas eladási adatokat produkáltak, ugyanakkor széles társadalmi rétegek indulatait korbácsolták fel. A negatív felhangok pedig azzal a rizikóval járnak, hogy a brandhez nem kívánt elemek tapadnak.

Az ellenzők (érdekvédelmi és civil szervezetek) szerint ugyanis a Reebok negatív üzenetet közvetít a feketékről, másrészről pedig Curtis Jackson (vagyis 50 Cent) és egy másik - szintén hip-hop zenész - Reebok reklámarc, Jay-Z is büszke arra, hogy valaha kábítószerterjesztők voltak, ami nagyon rossz példa lehet a megcélzott tizenévesek számára.

Az Adidas-Salomon AG 3,8 milliárd dollárért megvásárolta a Reebok Internationalt és feltett szándéka, hogy tovább élteti a márkanevet. Az eladási adatok magukért beszélnek: a Reebok profitja több mint 20 százalékkal emelkedett mind 2003-ban, mind pedig 2004-ben míg a tavalyi év első kilenc hónapjában is 37 százalékkal nőt.

Mostanság a tizenéves férfiak jelentik a legjobb vásárlóerőt. A rappereket használó marketingfogással a Reebok könnyen elérheti a tinédzsereket, amire már csak azért is szükség van, mert a sportcipők szektorának igazi dominánsa a Nike 36 százalékos piaci részesedéssel. Ehhez képest a Reebok tavaly 12 százalékot tudhatott magáénak. Szakértők szerint azonban a hajdani második legnagyobb piaci versenytárs (főleg, miután az Adidas megvásárolta) a mostani kampányával igencsak ráerősíthet, megszorongatva ezzel a piacvezető óriást.

Menedzsment Fórum


Olvasta már?



Tudja?

Vizes-vb költségszámláló*


* a közbeszerzési hirdetmények alapján ennyit már biztosan elköltöttünk a 25 milliárdosra tervezett rendezvényre

.
hirdetés
Sokkal jobb orvosi ellátást kaphatnának a magyar munkavállalók
Mitől emelkedhetnek a KGFB-díjak

A kgfb esetén az autósok többségében elégedettek a biztosítók szolgáltatásaival. Most azonban felmerült a módosítási igénye, ami gondot okozhat.

.
hirdetés
elrejt
 
.