50 Cent: fillérek helyett milliárdok



Művésznevével ellentétben Curtis Jackson messze nem "olcsójános", a szakértők szerint napjaink zeneiparának aranytojást tojó tyúkja. Mindezt a karrierjét drogdílerként kezdő zenész is felismerte, és ma már az üzleti siker hajtja.

50 Cent: "a lényeg a lé"

A slágerlisták meghódítása másodlagos vélekedik 50 Cent, ami vezérli, hogy mindenből pénzt csináljon, amihez nyúl. Legyen szó ruházati termékről, cipőről, vagy akár óvszerről a színes bőrű rappert az üzleti megfontolások vezérlik. Nincs határ, jelentette ki magabiztosan a BBC-nek nyilatkozva, akár milliárdokat is tudok termelni. Saját neve mellett az általa alapított együttes nevéből, a G-Unitból is márkát faragott, és az elmúlt időszakban az ebből származó bevételekre sem lehetett panasz.

50 Cent gengszter attitűdje ugyan kisebb botrányt okozott az őt szponzoráló Reebok háza táján, ám a sportruházati céget a kellemetlenségért minden bizonnyal kárpótolta az általa generált forgalomnövekedés. A veszélyes ember mítoszát egyébként nem csak az Adidas által a közelmúltban felvásárolt cég használta ki, de az előadó tulajdonában lévő cég által gyártott videójátékban, a Bulletproof-ban is központi szerepet kap.

Jelenet 50 Cent videójátékából

Más cégek is profitálnak a hip-hop kultúrából, ám mivel az irányzat reprezentánsai nem igazán illenek bele a vállalatok által kialakított imidzsbe, így az egyes iparági elemzők szerint a meglévő kapcsolatok ellenére sem lehet hallani ilyen típusú szerződésekről.

Hip-hop biznisz

A hip-hop ma már évi 10 milliárd dollárt jelentő üz- let, jelentőségét mutatja, hogy az USA-ban a rock után a második legnép- szerűbb zenei stílus. A sikeres előadók így nem csak a kiadványokból, hanem a nevükkel fém- jelzett termékekből is igyekeznek profitálni. 50 Cent üzleti előfutáraként a szakértők a hiphop di- vatdiktátorának számító, eredetileg Puff Dadyként induló, majd művészne- vét hektikusan váltogató Sean John Combs-ot és polgári nevén Shawn Carterként ismert Jay-Z-t emlegetik. Mindkét rapper több száz millió dolláros forgalmú vállalatbirodal- mat tudhat magáénak.

Pedig 50 Cent szinte minden klippjében találkozhatunk Mercedes kocsikkal, Louis Vuitton napszemüvegekkel, miközben a zenészek Courvoisier-t vagy épp Dom Perignont kortyolnak. Ezekkel a product placment megoldásokkal pedig a fehérek körében is nagy népszerűségnek örvendő zenész minden bizonnyal hozzájárul a luxusmárkák forgalmának erősödéséhez, miközben azonban a cégek elzárkóznak attól, hogy bármiféle adatot tegyenek közzé ennek kapcsán. A vállalatok pragmatikus hozzállását mindenestre jól jellemzi, hogy amikor az egyik, legdrágább pezsgőket gyártó cég, a Cristal Champagne igazgatóját megkérdezték, mit szól ahhoz, hogy a rapper egyik videójában feltűnt a termékük, ám azt táncoslányok hátsójára locsolták, Frederic Rouzaud annyival intézte el az ügyet: "Jobban szeretem, ha pohárból isszák a Cristalt".

A cégeknek persze előbb-utóbb színt kell vallaniuk, bár az elemzők ezt nem a luxusmárkák, sokkal inkább a fiatalokat megcélzó brandek esetében várják. Számos példa bizonyítja ugyanis, hogy egy lépés távolságból nem lesz valami cool, hiába szeretnék a kreatívok csak a szalonképes elemeket átvenni. Ilyen volt például a McDonalds, amely legutóbbi kampányába a cégről szóló rap dallal próbálta feldobni a reklámszpotot, amit azonban a célcsoport kifejezetten cikinek tartott. Nem sikerült jobban a magyar verzió sem, amelyben a fiatalok helyett inkább a háziasszonyok szívének kedves előadó a Back2Black énekese, Bebe közreműködött.

.

Olvasta már?



Tudja?

Vizes-vb költségszámláló*


* a közbeszerzési hirdetmények alapján ennyit már biztosan elköltöttünk a 25 milliárdosra tervezett rendezvényre

.
hirdetés
Sokkal jobb orvosi ellátást kaphatnának a magyar munkavállalók
Mitől emelkedhetnek a KGFB-díjak

A kgfb esetén az autósok többségében elégedettek a biztosítók szolgáltatásaival. Most azonban felmerült a módosítási igénye, ami gondot okozhat.

.
hirdetés
elrejt
 
.