Csak gerillamarketingre tellett a BKV-nál



Citylight, letölthető játék és vírusmarketing is népszerűsíti a leghosszabb villamos kampányát. Televíziós megjelenésre a büdzséből nem telt.

A gerillamarketing

Olyan irányzat a reklámo- zásban és a kommuniká- cióban, amely innovatív, szokatlan módszereket használ az üzenet célba- juttatására. Céljait a szó- beszéd és az elektronikus kommunikációs csatornák felhasználásával éri el. Módszerei miatt jóval ol- csóbb a hagyományos marketingnél.

"Hazai tapasztalatunk még nem volt, de külföldön már több közlekedési vállalat is alkalmazott gerilla marketinget" - mondta Vitéz Ágnes, a BKV marketing főosztályvezetője, honnan jött az ötlet, hogy nem csak hagyományos reklámeszközzel élt a vállalat. "A visszajelzések pozitívak, még külföldről is érkezett megkeresés a fülbemászó tangóharmonikás dallamok miatt" - tette hozzá a vezető.

Az utóbbi években arculatváltáson átesett BKV a fiatalok, a gyerekek felé próbált nyitni a szokatlan eszköz bevetésével. "A cél az volt, hogy az
alacsony költségvetéshez képest minél szélesebb körben megismertessük és megkedveltessük az új villamosokat, de azt is beláttuk, hogy a célcsoport nagy része reklámkerülő, így a klasszikus reklámeszközök kevésbé hatékonyak náluk" - magyarázta Kovács Éva, a kampánnyal megbízott Well Reklám és Pr ügynökség munkatársa. "Megfelelő formába csomagolva az üzenetet az egyébként reklámkerülő befogadó maga küldi tovább, így a kommunikáció öngerjesztő módon működik. A film legfőképp vírusmailben terjed, de a BKV honlapjáról is le lehet tölteni" - tette hozzá Kovács Éva. A honlapról egyébként játék, e-card és képernyővédő is letölthető.

Nem feltétlen pénztárca kímélő

A gerillamarketing

Olyan irányzat a reklámo- zásban és a kommuniká- cióban, amely innovatív, szokatlan módszereket használ az üzenet célba- juttatására. Céljait a szó- beszéd és az elektronikus kommunikációs csatornák felhasználásával éri el. Módszerei miatt jóval ol- csóbb a hagyományos marketingnél.

A gerilla vagy vírusmarketing az utóbbi időben egyre népszerűbb reklámeszköznek számít a hazai vállalatok körében. Ugyan a módszert főként akkor választják a hirdetők, ha spórolni szeretnének, Barna Tamás, a Repuplic of Art ügyvezetője egy nemrégiben, a témában tartott kerekasztal beszélgetésen leszögezte, akad számos ellenpélda is.

A Rauch-nak készített futurisztikus kisfilmjük, mely Budapest 2050-es "jövőjét" vázolta fel, költségvetésében meghaladta a gerilla akcióknál szokásos összegeket a speciális technikának köszönhetően. A meghökkentő elemeket sem nélkülöző nyugati téri Vodafone vagy PepsiMax akció ugyancsak nem lehetett olcsó mulatság.

Menedzsment Fórum


Olvasta már?



hirdetés
Nyakunkon a jövő

Kulcskérdés a digitális érettség

A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót.

.
hirdetés
elrejt
 
.