A videómegosztók éve lesz 2007



Videómegosztás minden mennyiségben - elemzők szerint 2007-ben is erről szól majd a közösségi web.Emellett számítani lehet az úgynevezett testreszabható hírolvasók hazai felfutására is. Mfor.hu háttér.

Bizonytalan múlt, bizonytalan jövő

A videómegosztók magyarországi terjedése nem újdonság, hanem egy létező trend folytatódása: 2006-ban is a YouTube-hoz hasonló alkalmazások magyarországi bevezetését tartották elsődlegesen szemük előtt az iparágban érdekelt cégek.

"A jövő évben maximum összeolvadások történhetnek a magyar piacon, a jelenleg nagyon trendinek számító videómegosztók népszerűsége töretlen marad" - mondta az mfor.hu-nak Németh Norbert. A Sanoma Budapest Kft. internet-lapigazgatója szerint a nagy arányú piaci átrendeződés - és ezzel párhuzamosan a gyengén muzsikáló szereplők eltűnése - 2008-ban következhet majd be.

Jönnek a tévés cégek

"Idén újdonság lehet, hogy a hagyományos televíziózással foglalkozó cégek is megpróbálnak beszállni ebbe az üzletbe. Példa erre a UPC kábelszolgáltató Videogizmója, vagy a Cool TV Coolspace nevű oldala" - jósolta kérdésünkre Dobó Mátyás (vagy ahogy a webkettő-felhasználók ismerik, Doransky), a Blogter Kft. szakértője.

Véleménye szerint a magyar piac sajátossága, hogy a videómegosztók eltérő fejlődési pályát futottak be, mint a nyugati országokban: míg ott az iwiw-hez hasonló közösségépítő szájtok hátán jöttek fel a mozgóképnéző oldalak, addig nálunk "felülről", külön befektetéssel hozták létre azokat az elmúlt években. Egyetlen kivételt jelent a nemrég beindult pörkölt.com című oldal, ami viszont egyszerre videó- és képmegosztó, valamint "barátságkereső oldal" is.

A nagy kiadók és médiacégek jelen pillanatban még nem tudják pontosan, hova is vezethet a videómegosztás, mi lehet ebben a műfajban az a pont, ahol anyagi hasznot is hajthat a befektetőnek a szolgáltatások kialakítása és üzemeltetése - mondta Németh Norbert. Szerinte ezek a cégek egy dologban biztosak: bármi történhet ezen a piacon, tehát "ott kell lenni".

Egyelőre kísérlet

"A Sanománál is kísérletezünk a videómegosztással, a videoplayer.hu-val. Csak arra vagyunk hajlandók komolyabban költeni, ami biztosan bevételt hoz a cégnek. Más web 2.0-ás alkalmazások viszont megérik a befektetést" - magyarázta Németh Norbert.

Példaként említette a cég Startlap szolgáltatását, ami szerinte Magyarország első "webkettes" alkalmazása, hiszen önkéntesek, felhasználók által létrehozott linkgyűjtő szolgáltatásról van szó. A másik, ennél újabb kezdeményezés, a Hotdog nevű közösségépítő oldal. A jövőben más kiadóknál is a hasonló szolgáltatásokat nyújtó alkalmazások lehetnek a cég webkettes portfóliójának húzóágazatai - véli a lapigazgató.

Abban Doransky és Németh Norbert is egyetértett, hogy számítani lehet az úgynevezett testreszabható hírolvasók magyarországi felfutására is. Ezek olyan internetes oldalak, amelyen a felhasználó maga állíthatja be, hogy milyen oldalról akar átvenni híreket.

Abban azonban már eltért a két szakértő véleménye, hogy ez a bővülés milyen mértékű lesz. A Blogter Kft. ügyvezetője szerint kétséges, hogy van-e annyi tartalom a magyar nyelvű weben, ami hosszútávon is életképessé teszi a testreszabható oldalak üzemeltetését. A Sanoma internet lapigazgatója viszont lát kiaknázható üzleti lehetőségeket a hasonló szolgáltatások üzemeltetésében, bár rövid távon szerinte is csak egy viszonylag szűk réteg használja majd ezeket a szájtokat hírolvasásra Magyarországon.

.

Olvasta már?



Tudja?

Vizes-vb költségszámláló*


* a közbeszerzési hirdetmények alapján ennyit már biztosan elköltöttünk a 25 milliárdosra tervezett rendezvényre

.
hirdetés
Sokkal jobb orvosi ellátást kaphatnának a magyar munkavállalók
Mitől emelkedhetnek a KGFB-díjak

A kgfb esetén az autósok többségében elégedettek a biztosítók szolgáltatásaival. Most azonban felmerült a módosítási igénye, ami gondot okozhat.

.
hirdetés
elrejt
 
.