Budapest hiányzik a világ metrótérképéről



A Virgin Vacations utazási szervezet összeállította a világ 11 legjobb metrójának listáját. Nem meglepő, hogy a mi metrónk szóba sem jöhetett a több száz kilométer hosszal, aranyszegélyes díszítéssel és gyors kocsikkal rendelkező csodák mellett.

A szervezet több tulajdonság alapján rangsorolta a világ hernyóit. Figyelembe vették a vonalak hosszát, az utasforgalmat, a megállók kinézetét, tisztaságát és a kocsik sebességét is. A paraméterek alapján a londoni metró viszi a prímet, amelyet 1863-ban avattak fel, Európában elsőként. A világ leghosszabb hálózatával rendelkezik: 12 vonalon összesen 405 kilométer hosszú. Évente 976 millió utast szállít, emellett az agglomerációba is kiér.

A második helyezett a párizsi metró, amely - a szervezet állításával ellentétben, nem a második legrégebbi, mert az a budapesti kisföldalatti - 1900-ban tette meg első útját. A fények városában évente 1,36 milliárd utas száll metróra. A 15 vonal hossza mintegy 217 kilométer. Összesen 380 megállója van, ami azt jelenti, hogy ötszázméterenként megáll. A dobogó harmadik fokán a moszkvai metró áll, ami két szempontból is kiéremelte a leg-leg szócskát. A legtöbb utast szállítja, évente 3,2

milliárd embert, emellett a leggyorsabb is: a kocsik 120 kilométer per órás sebességgel is képesek haladni. Tucatnyi vonala több mint 288 kilométer tesz ki, másfélpercenként jár. A megállók építészeti remekek.

A listán még egy európai vonal van, a madridi. A többiek sorrendben: Tokio, Szöul, New York, Monteral, Peking, Hong Kong és Sao Paolo féregvasútja. A budapesti metrónak esélye sem volt arra, hogy felkerüljön a listára. Jóllehet a kontinensen a miénk a legrégebbi földalatti vasút. Három vonalunk 33 kilométer hosszú, évente 308 millió utas használja a közösségi közlekedés eme fajtáját. A metrófelújítás persze sokat dob a látványon, de még mindig van hová szépülni.

Menedzsment Fórum


Olvasta már?



hirdetés
BKV: 300 sofőr hiányzikBKV: 300 sofőr hiányzik

A 3-as metró felújítása miatt igazi káosz alakulhat ki a fővárosban, ha nem lesz elengedő buszvezető. Fejpénzzel és kisfilmmel csábítana a BKV.

.
hirdetés
elrejt
 
.