Vadonatúj vonatok dömpingjét ígéri a MÁV


Tovább folytatja lepusztult flottájának csinosítását a MÁV: nem csak újabb elővárosi motorvonatok vételére és személykocsik felújítására készül, hanem emeletes szerelvények beszerzését is fontolgatja. Míg utóbbiról még nem határoztak, addig az újabb harminc darab Stadler FLIRT közelgő megvásárlására már a finanszírozási tendert is kiírták. Költeni elvileg lesz miből: 2013-ig csaknem ezermilliárd forint jut majd vasúti fejlesztésre. Mfor.hu háttér.

A Bombardier tavaly már beköszönt

A MÁV harminc plusz harminc emeletes villamos motorvonat beszerzésére írna ki tendert. A 300-350 ülőhelyes vonatokat Budapest elővárosi forgalmában vetnék majd be, mondta el egy csütörtöki konferencián Matéczné Németh Ágnes, a vasúttársaság üzemeltetési igazgatója.

Újabb double deckerek jönnek

A tervezet előkészítése már elkezdődött, egyelőre az utasigények felmérése zajlik. Az egyik nagy gyártó, a Bombardier double deckeréről már a tavaly őszi villámlátogatása során véleményt mondhattak a magyar utasok, idén pedig újabb vonatgyárak mutatják majd meg emeletes szerelvényeiket a közönségnek.

A tender kiírásáról a visszajelzések összegzése után születhet döntés, amennyiben a szükséges anyagi forrást is sikerül előteremteni, közölte az mfor.hu kérdésére az üzemeltetési igazgató.

Szintén a tervek között szerepel harminc InterCity, valamint 15 nemzetközi kivitelű villamos motorvonat beszerzése: ezen projektek előkészítése még az idén elkezdődik.

Egybegyűlt a szakma

A budapesti Vasúttörténeti Parkban május 10-11-én zajló konferencián tíz európai ország közel 200 vasúti szakembere és számos vezető vasútipari cég képviselője vesz részt. Az eseményt az Európai Vasútmérnöki Egyesületek Uniója, a Közlekedéstudományi Egyesület és a MÁV Zrt. szervezi.

Emellett a már meglévő szerelvényekről sem feledkezik meg a társaság: 185 darab InterCity-kocsi, valamint a BDV elővárosi motorvonatok felújítását még idén elkezdik, és húsz étkezőkocsit is újjávarázsolnának. Ezen túlmenően folyik ötven darab Bhv személykocsi korszerűsítésének előkészítése is.

FLIRT: kiírták a finanszírozási tendert

Míg a fenti vonatok beszerzésére még néhány évet biztosan várni kell, addig a legaktuálisabb fejlesztésről, a további harminc Stadler FLIRT-ről hamarosan dönthetnek. "Ha addig nagy baj nem történik, lehívjuk az opciót" - közölte lapunkkal dr. Mosóczi László. A MÁV vezérigazgató-helyettese szerint a FLIRT-ök rendelkezésre állását folyamatosan figyelik, eddig azonban nem tapasztaltak műszaki hibát. Az üzlet létrejöttét valószínűsíti az is, hogy az arra vonatkozó finanszírozási tendert már ki is írták.

A régi, egyenként 1,2 milliárd forintos ár a tizedik vonat érkezéséig, azaz július végéig érvényes, utána csak ennél drágábban juthat a vonatokhoz a MÁV. A vasúttársaságnak a már megrendelt harminc FLIRT-ből eddig négyet szállított le a Stadler, év végéig 23 vonat érkezik majd meg, 2008 márciusáig pedig az összes szerelvény forgalomba fog állni.

Ami a többi típust illeti, a Siemens Desiróiból 23, a Bombardier

gyorstenderen nyertes

vonatai közül négy darab fut jelenleg a MÁV vonalain, további hat Talent pedig a közeljövőben áll majd forgalomba. Szintén folyamatosan küldik csatasorba azokat a felújított német személykocsikat, amelyek lízingeléséről még tavaly döntött a MÁV. A háromszáz darab szerelvényből eddig 220 érkezett meg a társasághoz.

.

Olvasta már?



hirdetés
BKV: 300 sofőr hiányzikBKV: 300 sofőr hiányzik

A 3-as metró felújítása miatt igazi káosz alakulhat ki a fővárosban, ha nem lesz elengedő buszvezető. Fejpénzzel és kisfilmmel csábítana a BKV.

.
hirdetés
elrejt
 
.