Új reklámmegoldással csalogat a Citibank



Interaktív érintőfelületes megoldást alkalmaz a Citibank három helyszínen. A megoldást eddig egyetlen bank sem alkalmazta a piacon, a pénzintézet főként a fiatal célcsoportot szeretné megcélozni az újfajta technológiával.

Magyarországon egyedülálló megoldást alkalmaz a Citibank, hogy tovább növelje a pénzügyi tudatosságot és interaktív módon lássa el információval azokat az érdeklődőket, akik idegenkednek a banki környezettől. A Westendbeli, valamint a Vörösmarty téri fiók kirakatán speciális fóliával ellátott kivetítőt helyeztek el. A fiók előtt elhaladók így anélkül érdeklődhetnek a bank szolgáltatásai felől, hogy betennék lábukat a helyiségbe, csupán a kirakatüveget kell megérinteniük. Emellett a Ferihegyi Reptér termináljában egy önálló display egység is működik, amely szintén banki szolgáltatásokról nyújt információkat. Utóbbi jelenleg csak magyar nyelven érhető el, de a jövőben fejleszteni szeretnék a kört további nyelvekkel, tudtuk meg Dávid Gábortól, a bank marketingigazgatójától.

A speciális, touchmedia felületek kiépítése a július-augusztusban futott integrált imázskampány része volt. Az első számok jóval felülmúlták a bank és a technológiai hátteret biztosító MadMedia Kft. terveit. Az első hónapban a Vörösmarty téren naponta mintegy 160 kattintást regisztráltak, míg a bevásárlóközpontban a szám naponta meghaladta a 210-et. Míg a belváros szívében a járókelők elsősorban hétköznapokon vették igénybe az újfajta szolgáltatást, addig a Westendben az esti és a hétvégi időszakban volt kiugró a kattintásszám.

Játékos ügyfélszerzés

"Bizonyos, hogy sok fiatal csak a játék kedvéért kattint a képernyőre, de lehet, hogy 15 év múlva belőlük is Citibank-ügyfél lesz, a márka ismertségét és imázsát pedig így is növeljük" - fogalmazott Dávid Gábor arra a kérdésünkre, hogy nem félrevezetőek-e a plázában nyert adatok.

Hiszen előfordulhat, hogy az amúgy is plázázós fiatalok egyszerűen heccből kattintanak a képernyőre, a szolgáltatások nem is villanyozzák fel őket. A marketing vezető szerint a pénzügyi tudatlanság még mindig jelentős Magyarországon, így ha játékos formában bármely információ eljut a felnövő generációhoz, azt már pozitívumként kell értékelni.

A megoldás hazánkban ugyan egyedülálló, tőlünk nyugatabbra viszont már több bank is előszeretettel alkalmaz hasonló interaktív felületeket az ügyfelek becsalogatására. Elsősorban aktuális akciókat helyeznek el a speciális felületen, amely hangeffektusokkal hívja fel magára a figyelmet. A hazai képernyők szintén el vannak látva hangszóróval, amely a fiók nyitva tartási ideje alatt ki van kapcsolva, azt követően viszont üzemel. "Az lenne a cél, hogy az ügyfelek 24 órában juthassanak banki információkhoz" - fogalmazott Dávid Gábor, aki szerint a jövő mindenképpen az interaktivitásban rejlik.

Arra azért nem kell számítani, hogy alkalmazott nélküli bankfiókok lepnék el a nagyvárosokat, ahol internet terminálokon lehetne ügyet intézni. A brit Egg Bank hasonló modellt valósított meg néhány évvel ezelőtt Nagy-Britanniában, ám a szolgáltató megoldásában még fiókok sem voltak, minden az interneten keresztül zajlott. Az ügyfélkör gyorsan nőtt, ám a szolgáltatások fejlesztésével és az első bankfiók megjelenésével érdekes problémával találta szembe magát a bank: az ügyfelek a kihelyezett internet terminálok mellett igényelték a személyes kontaktust. A speciálisnak számító banki modell ennek ellenére példaértékű, véli Juhász Attila, a bank marketing-kommunikációs vezetője. Talán ennek is köszönhető, hogy a Citibank fantáziát látott benne és felvásárolta az Egg Bankot.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum


Olvasta már?



hirdetés
Hihetetlen vágta volt az amerikai tőzsdéken? Mi jön majd ezután!Hihetetlen vágta volt az amerikai tőzsdéken? Mi jön majd ezután!

Az amerikai piacok csütörtökön az ősz legnagyobb esésével kezdett, de a zárásra mind a Dow, mind az S&P 500 rekordszinten zárt. Csütörtökön éjszaka újabb pozitívum derült ki, ami komoly lökést adhat a tőzsdéknek.

.
hirdetés
elrejt
 
.