EU direktíva: a szövetség tiltakozik



Október 31-től lép érvénybe az Európai Unió Titoktartási és Elektronikus Kommunikációval foglalkozó direktívája, amely értelmében a hirdetőknek előzetesen beleegyezést kell kérniük azoktól a leendő ügyfelektől, akik számára akár telefonon, akár faxon, akár email formában ajánlatot szeretnének eljuttatni.

Október 31-től lép érvénybe az Európai Unió Titoktartási és Elektronikus Kommunikációval foglalkozó direktívája (Privacy and Elektronic Comminications Directive), amely értelmében a hirdetőknek előzetesen beleegyezést kell kérniük azoktól a leendő ügyfelektől, akik számára akár telefonon, akár faxon, akár email formában ajánlatot szeretnének eljuttatni. A Direktíva az EU tagállamaiban, illetve csatlakozó államaiban, összesen 25 országban fog érvénybe lépni.

"Az EU határozata, egyszerűen sem a fogyasztókat, sem az üzleti szférát nem segíti" - mondta Charles Prescott, az amerikai Direkt Marketing Szövetség (Direct Marketing Association) elnökhelyettese. "A tiltásnak köszönhetően a potenciális fogyasztók nem fognak tudni az új termékekről, lehetőségekről. A rendelet nem fogja megszűntetni a spamáradatot, mivel az illegális vállalkozásokat nem lehet megbüntetni semmilyen törvénnyel".

A DMA véleménye szerint az úgynevezett "opt-out" rendszer, amely engedélyezi a kereskedelmi levelek kéreletlen küldését abban az esetben, ha az lehetőséget ad a levél címzettjének arra, hogy a listáról leiratkozzon, megfelelő kompromisszum lehet az üzleti és a fogyasztói érdekek számára.

Kapcsolódó cikkek:
Bekeményít az EU spamügyben
Spam, spam és spam
Törvényi kérdések a spamek kapcsán


Olvasta már?



hirdetés
Nyakunkon a jövő

Kulcskérdés a digitális érettség

A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót.

.
hirdetés
elrejt
 
.