8 százalékos járatcsökkentés jön áprilistól a vasútnál


8-8,5 százalékos kapacitáscsökkentés jön április 15-től a vasúti járatok számában. Az intézkedéstől 8 milliárdos megtakarítást vár a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

Az államtitkár rendkívüli sajtótájékoztatóján arra reagált, hogy a médiában vonalbezárásokról szóló hírek terjedtek el. Völner Pál elmondta: az utaslétszám alapján felmérték, hogy egyebek mellett a kormányváltást követően újraindított mellékvonalakon hogyan alakult a járatkihasználtság, és a járatsűrűséget az utasigényekhez igazítják az egész vasúthálózaton.

Hatékony értékesítési módszerek az idegenforgalomban
  • Alternatív értékesítési módszerek akciók nélkül
  • A kuponos vásárlás előnyei-hátrányai
  • A belföldi turisztikai kártyák és a klub rendszer előnyei-hátrányai
  • Új platformok a szállásfoglalásban


Kedvezményes jegyek az mfor.hu olvasóinak!

Kérdésre válaszolva Völner Pál közölte: 8-8,5 százalék közötti kapacitáscsökkentés várható a vasúti menetrend április 15-i változásában. Megjegyezte, hogy a témában még egyeztetnek a szakszervezetekkel.

Völner Pál a hatékonyabb forrásfelhasználással kapcsolatban példaként említette, hogy Győr és Budapest között kiváló minőségű vasúti pálya van, így ott nincs értelme állami pénzen párhuzamosan buszközlekedést működtetni. Szeretnék elérni, hogy a hatékonyabb forrásfelhasználással keletkező megtakarítás a színvonalasabb szolgáltatást biztosítsa. Kitért arra is, hogy az átalakult nyugdíjellátáshoz igazítják az utazási kedvezményrendszert, amiből szintén várható némi megtakarítás, de mint fogalmazott, "sok apró lépésből tevődik össze az, hogy ne kelljen növelni az állami támogatást a közösségi közlekedésre".

A létszámra vonatkozó kérdésre válaszolva az államtitkár elmondta: a kapacitáscsökkentés nem jár lényeges létszámleépítéssel. Arra a kérdésre, hogy 414 vonatot érint-e a menetrendi változás, Völner Pál kitérő választ adott. Közölte: 2.900 vonat közlekedik naponta, 8 százalék körüli futásteljesítmény-csökkenés lehet áprilistól. A vasútra és a közútra vetítve az áprilisi változástól 8 milliárd forint megtakarítást várnak az idén, ami éves szinten 12 milliárd forint lenne.

Újságírói felvetésre az államtitkár úgy vélekedett, hogy szerinte érdemes közlekedtetni személyvonatot a kevésbé kihasznált vonalakon is, hiszen az árufuvarozás miatt fenn kell tartani hálózatot, és folyamatos közlekedés esetén az állagmegóvás is jobban megoldott, továbbá vannak olyan időszakok, például iskolába járás, amikor szükség van személyvonatokra. Az MTI-nak arra a kérdésére, hogy milyen változások lesznek a közeljövőben a MÁV-nál, miután a miniszterelnök radikális változtatást sürgetett egy csütörtöki kamarai rendezvényen, Völner Pál közölte: amíg nincs kormányzati döntés a kérdésben, addig erről nem tud érdemben nyilatkozni.

MTI


Olvasta már?



hirdetés
Jövő márciusra eladhatják a Bálnát TarlósékJövő márciusra eladhatják a Bálnát Tarlósék

Jövő hét szerdán tárgyalja a javaslatot a fővárosi közgyűlés.

.
hirdetés
elrejt
 
.