IT - Controlling - Az informatikai tevékenységek irányítása



Az irányításnak és az ellenőrzésnek a vállalat minden fontos területére ki kell terjednie, így az informatikára is. A szerző ennek módszereit, illetve az eredmények mérésére vonatkozó eljárást mutatja be.

IT-Kontroll
A szervezeti információs-infrastruktúra felügyelete és operatív irányítása.

Adat, információ, tudás. Az információs kor kulcsszavai. Jelentős tényezők az üzleti siker kovácsolásában és fenntartásában. "A lényeg az emberek közötti kommunikáció A többi technológia.”(Ericsson) A intellektuális tőke, a személyi és szervezeti tudás újabb kiemelkedő tényező az üzleti versenyben. Mindezek alapelemei a vállalati információ- és tudáskezelő-infrastruktúra kialakításának, melynek feladata, hogy megfelelő forrásból, megfelelő időben, megfelelő személyekhez, megfelelő mennyiségű és tartalmú adatot / információt / tudást gyűjtsön be, tároljon el, dolgozzon fel, osszon szét, juttasson el és tálaljon.

Az adat – információ - tudás intellektuális erőforrások igen költséges, magas kockázattartalmú erőforrások. Hasonlóan más erőforrásokhoz ezen erőforrásokat is menedzselni szükséges. Az infrastruktúra technológiai felügyeletét pénzügyi – üzemgazdasági felügyelettel együtt kell végezni. Ez az üzletirányítás kiterjesztését jelenti az információs infrastruktúra technológiai területre is. Ezt a vállalati vezetők is felismerték. A megtakarítások jelentős részét fordítják ezen erőforrások beszerzésére, cseréjére, fejlesztésére, hogy biztosítsák a versenyelőnyök fenntartását, a folyamatos rendelkezésre állást, az információ és tudáshordozók elérhetőségét. Fontos, hogy az információs infrastruktúra miképp támogatja az üzleti folyamatokat, a stratégiát, a cégműködést.

Az információs-infrastruktúra nagyszámítógép, középgépek (pl: AS/400), de főként Client / Server számítógép-architektúrák kiépítésével és üzemeltetésével valósul meg. „A hálózat maga a számítógép” – vallja a SUN Microsystems. Valóban a többnyire nyitott, kliens / szerver architektúrájú, osztott (távoli és lokális) számítógép-hálózat az, amelyet információs infrastruktúraként tekintünk és kezelünk. Fő összetevői a következő hardware, software, orgware eszközök és komponensek: szerverek és operációs rendszerek, munkahelyek (desktops), hálózatok (networks), adatbázisok (databases), alkalmazások (applications), címtárak (LDAP), felhasználók (users).

Az üzlet változik. Változik a az üzlet összetétele és annak bonyolultsága. Változik a piac, változnak a vevői igények, változik a menedzsment, változik a technológia, változnak az eszközök, változnak az emberek.


.

Olvasta már?



hirdetés
Nyakunkon a jövő

Kulcskérdés a digitális érettség

A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót.

.
hirdetés
elrejt
 
.