IT - Controlling - Az informatikai tevékenységek irányítása - 2. rész



Az irányításnak és az ellenőrzésnek a vállalat minden fontos területére ki kell terjednie, így az informatikára is. A szerző ennek módszereit, illetve az eredmények mérésére vonatkozó eljárást mutatja be.

A cikk előzménye

IT-Service
Információtechnológiai tevékenységek, folyamatok és képességek adása és vétele.

Az információs-technológia (IT) ma már minden vállalakozás szerves része, ugyan úgy mint a telekommunikációs-technológia vagy a víz-, gáz-, áram-szolgáltatási technológiák. Az elosztott - kliens / szerver felépítésű - információs-technológia egy olyan eszköz, mely jól támogatja a belső értékteremtési, értékközvetítési lánc kiépítését és működtetését. Megvalósítható, technologizálható vele az információ logisztikája. Továbbá az előző feladatokat szakszerűen végezni illetve az infrastruktúra folyamatos és megbízható működését fenntartani.

Üzemeltetés és rendszerfelügyelet szolgáltatások
Munkahelyi gépek (Desktops) üzemben tartása, felügyelete
Szerverek-, alkalmazások- és adatbázisok üzemben tartása, felügyelete
Hálózatok üzemben tartása, felügyelete
Printerek üzemben tartása, felügyelete
Adatarchiválási eszközök üzemben tartása, felügyelete

Fenntartási szolgáltatások
Az előzőekben ismertetett szolgáltatások karbantartási, javítási tevékenységekkel való kiegészítését jelenti. Azt a tevékenységi kört, mellyel a folyamatos és megbízható működés biztosítható. A fenntartási, karbantartási munkákat tervszerűen és ad hoc szerűen illetve a kettőt párhuzamosan végezik.

Help Desk szolgáltatás
Szükség van olyan segítőközpont működtetésére, ahol koncentrálhatjuk az hálózati elosztottságból fakadó lokális User kéréseket, felvetéseket, problémákat. Ennek egyik megvalósulása a Help Desk, mely segítséget nyújt a problémamegoldásban az infrastruktúra szereplőinek és irányítóinak. A Help Desk a problémák gyűjtésre és kezelésre szakosodott kompetencia központ.

Gyorsszolgálat
A rendelkezésre állási időre illetve a hibaelhárítás idejére vonatkozó szolgáltatás.


.

Olvasta már?



hirdetés
Nyakunkon a jövő

Kulcskérdés a digitális érettség

A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót.

.
hirdetés
elrejt
 
.