Egyre több energia- és sportitalt iszunk


Az energia- és sportitalok forgalma az elmúlt egy évben 8,3 milliárd forintot tett ki, a kiskereskedelmi értékesítés értékben hatvan, mennyiségben pedig hetven százalékkal emelkedett 2007 májusa és 2008 áprilisa között az egy évvel korábbihoz képest.

A mennyiségben mért kiskereskedelmi forgalomból a kereskedelmi márkás energiaitalok részaránya tavaly áprilisban még 51 százalék volt, az idén a negyedik hónapban 42 százalékra csökkent, de a mérséklődés ellenére is meghatározó maradt a piacon.

A beszerzési helyek aránya változott: a nagy eladóterű, 400 négyzetmétert meghaladó üzletek együttes piaci részesedése mennyiségben 80 százalékról 71-re csökkent. Előtérbe kerültek viszont a legkisebb, 50 négyzetméteres, vagy az alatti üzletek: piaci részesedésük majdnem kétszeresére, hatról 11 százalékra emelkedett.

Az energiaital átlagos fogyasztói ára hullámzott, 569-639 forint között alakult. A kisebb részesedéssel bíró sportital átlagára még nagyobb mértékben ingadozott, áprilisi 426 forintos literenkénti ára az egy évvel korábbit 25 százalékkal haladta meg.

A sport- és energiaital kategórián belül utóbbi részaránya a meghatározó, mennyiségben és értékben is 90 százalék feletti, áll a Nielsen közleményében.

Menedzsment Fórum


Olvasta már?



hirdetés
Nyakunkon a jövő

Kulcskérdés a digitális érettség

A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót.

.
hirdetés
elrejt
 
.