Ismérvek a jó értekezlethez



Manapság divat meetingelni - egy hosszú és unalmas értekezlet azonban frusztrálja a résztvevőket, időpocsékolásként élik meg. Nem mindegy azonban, hogy hatékony értekezletet sikerül tartani, vagy valóban csak az időnket töltjük.

Kollektív döntés

Hendrik van Loon szellemes megjegyzése szerint az értekezlet egy olyan csoport, amely kizárólag akkor ér el eredményt, ha három tagja közül az egyik hiányzik, egy másik pedig véletlenül beteg. Ez sokat sejtet abból, mennyire hatékony tud lenni egy-egy értekezlet.

Egy átlagos munkahelyen az alkalmazottak idejük 30 százalékát töltik értekezleten, míg ez az arány egy vezető esetében elérheti a 70 százalékot is. A napjainkban elszaporodott értekezleteket a teammunka előtérbe kerülése, és a hatékonyság növelésének igénye indokolja. No és persze arról se feledkezzünk meg, hogy az értekezleten kollektív döntések születnek, melyek megosztják az egyébként egyetlen személyre terhelhető felelősséget.

Az értekezlet típusai

Tervmegbeszélő, eligazító
Problémamegoldó
Informáló, tájékoztató
Végrehajtó, igazgatósági
Ötletkereső (ritka)
Motivációs (ritka, általában krízishelyzetekben)

Mikor hívjunk össze értekezletet?

Mivel a munkavállalók az idejük egyre növekvő részében ülnek értekezleteken, érdemes az értekezlet automatikus összehívása előtt annak indokoltságát megvizsgálni.

Ennek során a következő kérdéseket tehetjük fel magunknak:

  • Valóban olyan horderejű a téma, hogy mindenképpen ki kell kérni több ember véleményét?

  • Várhatóan olyan eredmény születik, amely megéri a ráfordított időt és munkát?

  • Ebben a témában kikkel érdemes együttműködni, hányan vannak ilyenek a cégnél?


Csak a megfelelő válaszok esetén hívjunk össze értekezletet. Egyébként feleslegesen fecséreljük az időnket egymás meghallgatására.


.

Olvasta már?



hirdetés
Lázár vagy Süli tudja jobban, mennyi pénz kell idén a paksi beruházásra?Lázár vagy Süli tudja jobban, mennyi pénz kell idén a paksi beruházásra?

Az orosz hitelből fizetik a számlák nyolcvan százalékát.

.
hirdetés
elrejt
 
.