Kelendőek a márkázott hitelkártyák



Túl van a tízezredik Malév-Citibank hitelkártya kibocsátásán a Citibank Zrt. A kártyatulajdonosok már tudatosan használják a plasztikot, így akad, aki már egy tengeren túli repülőjegyre valót is összegyűjtött. Több, a hazai piacon nemrég megjelent márkázott kártya szintén sikertermék lett a fogyasztók körében, tudta meg az mfor.hu.

Jól repülnek (Mfor-montázs)

Tavaly ősszel indította útjára közös, márkázott hitelkártya konstrukcióját a Malév és a Citibank. A termékkel elsősorban azokat célozták meg, akik sűrűn használnának hitelkártyát és repülővel is viszonylag gyakran közlekednek. Ha egy ügyfél mindkét kritériumnak megfelelt, akkor az elmúlt egy év alatt akár egy tengerentúli repülőjegyre való bónuszpontot is összegyűjthetett.

A tízezredik kártya tulajdonosa éppen nyári szabadságra indult, amikor értesült az úgynevezett co-branded kártya nyújtotta előnyökről és a kiváltás mellett döntött. Így elsősorban sűrű kártyahasználattal növelheti bónuszpontjai számát.

Hódítanak a márkázott kártyák


A közös név alatt megjelenő plasztikok divatja az utóbbi másfél évben vett nagyobb lendületet: sorra jelentek meg a különböző bankok és szektorok által kínált jobbnál jobb ajánlatok.

A boldog tízezredikA boldog tízezredik

A Citibank úttörő szerepet tölt be a co-branded kártyák hazai meghonosításában. A légitársasággal együtt piacra dobott termék megjelenését követően a Shellel lépett frigyre, a repülést kedvelők után megcélozva a gépjárműtulajdonosokat is.

Co-branded program

Egy kereskedelmi vagy szolgáltató cég és a kibocsátó bank együttműködése alapján kialakított program és annak terméke (co-branded kártya). A tulajdonos a partnerek által kínált szolgáltatások igénybe vételekor olyan kedvezményben részesül, amelyet a más kártyát birtoklók nem kapnak meg.

"Egy év alatt közel 14 ezer Shell-Citibank hitelkártyát bocsátottunk ki" - mondta el lapunknak Juhász Attila, a bank marketingkommunikációs vezetője. Hozzátette, a vásárlási tranzakciók aránya jóval meghaladja a kilencven százalékot.

Tehát a co-brand kártyás ügyfelek tudatosabban használják kártyájukat, hiszen vásárlási költésük arányában kapják a következő havi egyenlegen feltüntetett visszatérítéseket. Az aranykáryás portfólió aránya közel 25 százalék, ami jóval nagyobb mint a hagyományos hitelkártyás ügyfeleknél.

A tavalyi lendület után idén a bank más jellegű, kényelmi szolgáltatások bevezetésére összpontosított. Batara Sianturi, a Citibank elnök-vezérigazgatója a további co-branded kártyakibocsátásokkal kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy folyamatosan vizsgálják a különböző szektorokkal az együttműködési lehetőségeket. Hogy milyen terület lenne a leginkább esélyes a következő bevezetésre, arról nem nyilatkozott.

Hasonlóan sejtelmes választ kaptunk a Budapest Banktól is, amely meglévő és új partnerekkel is egyeztet hitelkártya-ügyben. Ezek a programok valószínűleg jövő év elején fognak indulni, nyilatkozta Parádi Marianne, a társaság termékmenedzsere.

Autósokra, tévézőkre hajtanak


A Budapest Bank egyébként néhány hónappal a Shell-Citibank kártya megjelenése után saját, nem co-branded típusú plasztikkal rukkolt ki a hitelkártya piacon. Ennek a terméknek nagy előnye, hogy minden Mastercard elfogadó töltőállomáson használható. Arról pontos számadatot nem kaptunk, hogy hány kártya van már forgalomban. A bank érdeklődésünkre annyit közölt, hogy ez a legsikeresebb hitelkártyaprogramja, havonta több ezret bocsát ki a termékből.

A rivális megjelenése nem rengette meg a Citibankot. "Tapasztalatunk szerint ez a kártya nincs közvetlen befolyással a Shell-Citibank hitelkártya kibocsátására, mivel az nem co-brand termék, így azt a töltőállomás-hálózat logója nélkül az ügyfelek tudat alatt nem azonosítják be az olcsóbb tankolás lehetőségével" - magyarázta Juhász Attila.

A Budapest Bank kártyája mellett szól viszont a szélesebb körű elfogadáson túl az is, hogy a hitelkártyaszámlán jóváírt kedvezményt az ügyfél nem csak tankolásra fordíthatja, hanem bármilyen további vásárlásra is.

A legspeciálisabb kibocsátásokat idén minden bizonnyal a két kereskedelmi televízió csatorna és az OTP, illetve a K&H Bank által életre hívott hitelkártyák testesítették meg. A "TV2 meg én" névre keresztelt TV2-OTP-s kártya áprilisban jelent meg, néhány hónapos késéssel pedig a rivális csatorna is piacra dobta termékét a K&H-val karöltve. Szakmai körökben néhányan szkepticizmusuknak adtak hangot a tévénézőket megcélzó konstrukciók jövőjét illetően.

A kártyákkal a klasszikus hitelkártya lehetőségeken túl elsősorban a tévés kulisszatitkokba nyerhetnek bepillantást a kiváltók, s kérdéses volt, mennyire csábító egy ilyen ajánlat az ügyfelek számára. Többen arról sem voltak meggyőződve, jó üzlet-e a kártyakibocsátás egy olyan célcsoport számára, amely nem feltétlenül rendelkezik állandó, elkölthető jövedelemmel. A kétségek ellenére a K&H terméke beváltotta a hozzá fűzött reményeket: augusztusi megjelenése óta ötezer darabot igényeltek belőle az ügyfelek.

A számok tükrében a Malév-Citibank közös kártya tízezres darabszáma nem is annyira jelentős. Hasonló véleményt fogalmazott meg a bank elnök-vezérigazgatója, Batara Sianturi is, aki ezzel összefüggésben megemlítette, hogy tavaly több mint 2,8 millió Malév-utas fordult meg Ferihegyen.

Istvánko Viktória


Menedzsment Fórum 


Olvasta már?



hirdetés
Nyakunkon a jövő

Kulcskérdés a digitális érettség

A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót.

.
hirdetés
elrejt
 
.