Keszthelyen terjeszkedik a Stop.Shop


Keszthelyen nyitotta meg csütörtökön tizedik magyarországi bevásárlóparkját az osztrák tulajdonú Stop.Shop hálózat.

A mintegy 7200 négyzetméter hasznos alapterületű üzletközpontban 12 üzlethelyiséget alakított ki a tulajdonos, a megnyitó napján nyolc üzletben kezdődött meg az árusítás, kettő a közeljövőben nyitja meg kapuit. A 2,5 milliárd forintos beruházás üzlethelyiségeinek bérlői mintegy 200 dolgozót foglalkoztatnak.

Török Csaba, a Stop.Shop ügyvezetője elmondta: a társaság 2002-ben építette meg első bevásárlóparkját Budapesten, a terveikben pedig 2010-ig összesen 20 üzletközpont megnyitása szerepel. Ez a fajta értékesítési forma, vagyis a nagyobb alapterületű, parkolókkal körülvett, kívülről megközelíthető üzletek, sikeresek Magyarországon.

Pálinkás Róbert alpolgármester szerint az elmúlt években elkezdődött Keszthelyen a nagyobb méretű bevásárlóközpontok építése, ami azt jelenti, hogy nem csak idegenforgalmi, hanem kereskedelmi központként is szerepet kap a térségben a Balaton-parti város. Nem titkolta, hogy a város kereskedőinek mindez nagy kihívást jelent, de a környékbelieknek talán magasabb színvonalú szolgáltatást biztosítanak az új üzletközpontok.

A keszthelyi Stop.Shop befektetője és tulajdonosa a Center Invest Keszt Kft, a pénzügyi hátteret az osztrák tőzsdén jegyzett, 17 milliárd euró saját tőkéjű Immoeast AG biztosítja. A hálózat következő egységét augusztusban Nagykanizsán nyitja meg.

A befektető részéről Hans Peter Frauenhoffer ügyvezető igazgató elmondta: Magyarországon eddig 40 milliárd forintot fektettek be, és a következő két évben további nyolc bevásárlóparkot építenek. A hálózat három éve egy nemzetközi lánc tagja, Csehországban és Szlovákiában is vannak már központjaik, idén pedig megnyitják az első lengyel bevásárlóparkokat. Hozzátette, hogy jövőre Romániában, Bulgáriában és Szerbiában kezdi meg terjeszkedését a Stop.Shop, amely 2012-ig másfél milliárd eurós beruházást valósít meg Közép-Európában.

MTI/Menedzsment Fórum


Olvasta már?



hirdetés
Nyakunkon a jövő

Kulcskérdés a digitális érettség

A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót.

.
hirdetés
elrejt
 
.