Mi jöhet a Gyurcsány-tánc és az Orbán-tévé után?


Évről évre egyre többször élnek a hazai politikusok az internet adta lehetőségekkel, a kommunikáció hatékonyságával azonban akadnak problémák. Az mfor.hu annak járt utána, milyen az online politikai marketing helyzete hazánkban, és miként alakulhat a jövőben.

Bloggal újított GyurcsányBloggal is kampányol Gyurcsány

Az online marketing egészen a közelmúltig többnyire szigetszerűen volt jelen a hazai politikában. A pártok évről évre egyre komolyabb mértékben éltek az internet adta lehetőségekkel, egyre változatosabb műfajokban próbálták ki magukat - fejtette ki az mfor.hu-nak Polyák Zsuzsa, a Political Capital Institue vezető tanácsadója.

Ugyanakkor hozzátette, hogy a kommunikáció hatékonyságában már akadtak problémák. Az internetes politikai marketing ugyanis akkor hatékony, ha egy komplett kampány részeként más felületekkel, csatornákkal is összekapcsolódik. Az utóbbi időszakban azonban ezen a téren komoly fejlődést lehet tapasztalni.

Az ma már természetes, hogy szinte minden komolyabb politikai témához önálló honlapok készülnek, amelyek - szerencsés esetben - ráépülnek egy több csatornán zajló kampányra. Hasonló weboldallal szinte minden párt rendelkezik, ilyen például az SZDSZ nyitottszemmel.com címet viselő népszavazással kapcsolatos oldala, a kormányzati Új Magyarország-kampány részét képező tegyunkerte.hu, vagy a Fidesz 2007-es imázsváltásában komoly szerepet játszó jovonk.hu.

A hazai internetes marketingre jellemző, hogy amint egy új eszközt az egyik fél megismer, és használni kezd, abból többnyire divat lesz, és a másik oldal is alkalmazni fogja. Ilyen volt korábban a blogírás, s most ilyen a rövidfilmek, videóüzenetek feltöltése. 

Hazai kezdeményezések: Gyurcsány-blog és Orbán-tévé 

Gyurcsány, Orbán és az internet

Gyurcsány Ferenc magánemberként is aktív felhasználója a számítógépnek és a világhálónak, és a mobil eszközöknek is. A Kormányszóvivői Iroda munkatársai szerint éppen ezért furcsa lenne, ha nem élne az olyan online marketinges lehetőségekkel, mint a blogírás. Orbán Viktorról azonban más kép él a közvélemény egy részében, ami honlapjának főszerkesztője szerint nem teljesen felel meg a valóságnak. Mint megtudtuk, a párt elnökének internettel kapcsolatos fenntartásai inkább elvi jellegűek.

Gyurcsány Ferenc blogja vagy Orbán Viktor személyes oldala önálló intézménnyé nőtte ki magát. A kormányfő nem egyszer használta folyamatosan frissülő blogját új bejelentések csatornájaként, s a média is rendszeresen idézi bejegyzéseit. Az Orbán Viktor megújult honlapján található videóblog, az OV TV pedig már indulásakor bejárta a médiát.

Orbán Viktornak a honlapja nemrégiben egy komolyabb fazonigazításon esett át, amelyben - Szabó Edina, az oldal főszerkesztője tájékoztatása szerint - természetesen szerepet játszottak marketinges szempontok is. Szerinte magától értetődő, hogy folyamatosan keresik azokat a lehetőségeket, amelyeken keresztül a Fidesz elnöke jobban megismertetheti személyét és munkáját a választókkal, az internet pedig ma már megkerülhetetlen tényező ebben a tevékenységben.

Gyurcsány Ferenc nyilván hasonló célból indította el annak idején blogját. Internetes naplójában arról vall: azért fogott hozzá a blogíráshoz, hogy megismertesse személyes véleményét az országról, politikai történésekről. Vagyis egy olyan fórum indult, amely során népszerűsítheti nézeteit hívei és az olvasók körében.

Több tízezren nézik


Az OV TV egy-egy részét több tízezres nagyságrendben nézik meg a látogatók, és a Gyurcsány-blogot illetően is hasonló adatokról számolt be a kormányszóvivői iroda. Kampányok vagy más jelentősebb események idején pedig a látogatottság a szokásos többszörösére is ugorhat.

A Kormányszóvivői Iroda szintén arról tájékoztatott, hogy a politikailag aktívabb időszakokban többen nézik meg a blogot. A 2006-os országgyűlési választások idején például több mint harmincezren látogattak el az oldalra naponta.

"Halott" próbálkozások

A kormányfőn kívül sok más politikus kezdett korábban blogírásba, illetve indított saját honlapot, azonban közülük többen rövid idő után felhagytak a frissítéssel. Példa erre Demszky Gábor személyes internetes oldala, amely legutóbb negyedéve frissült, vagy Pelczné Gáll Ildikó blogja, amely 2006 tavaszán indult, azonban mindössze négy bejegyzést ért meg. Ez aligha egyeztethető össze a blog műfajával. Az Egyesült Államokban például elképzelhetetlen, hogy egy politikus nem frissíti saját oldalát rendszeresen - fűzte hozzá Polyák Zsuzsa.

.



Lean Fórum 2015


Április 16-én és 17-én ismét LEAN FÓRUM!

Tanuljon a legjobbaktól! Az előadók között lesznek az AUDI, a GE, a Chinoin, a Rába, az E.ON, a K&H Bank, a CIB Bank, és a ZF Lenksysteme szakértői is!
További információ

.
Hirdetés

Nyomtasson olcsóbban!

Jó minőségű utángyártott tonerek, tintapatronok minden nyomtatóhoz. Nézzen szét webshopunkban, ha töltőkészletet, vagy festékszalagot keres. Eredeti HP tintapatronok és Canon nyomtatási kellékek nagy választékban, kedvező árakon!

További ajánlataink:
Másolópapírok, borítékok, Etikettcímkék, Nyomtatási kellékanyaok, Iratrendezők, Gyorsfűzők, Írószerek, Higiéniai termékek

.
Olvasson még többet!
.
hirdetés
Hirdetés (X)

Interjú a Copy General Zrt. elnök-vezérigazgatójával, a Copy General Media Sales House elnökével, Gergely Szabolccsal.

Eladásösztönző megoldások a Copy Generalnál

------------------------------------------------------------


Valós fejlesztésekkel a fogyatékkal élők integrációjáért

Idén 26 szervezet, köztük állami és magáncégek vehették át a Fogyatékosság-barát Munkahely díjat.

.
hirdetés
elrejt
 
.