Mi jöhet a Gyurcsány-tánc és az Orbán-tévé után?


Évről évre egyre többször élnek a hazai politikusok az internet adta lehetőségekkel, a kommunikáció hatékonyságával azonban akadnak problémák. Az mfor.hu annak járt utána, milyen az online politikai marketing helyzete hazánkban, és miként alakulhat a jövőben.

Bloggal újított GyurcsányBloggal is kampányol Gyurcsány

Az online marketing egészen a közelmúltig többnyire szigetszerűen volt jelen a hazai politikában. A pártok évről évre egyre komolyabb mértékben éltek az internet adta lehetőségekkel, egyre változatosabb műfajokban próbálták ki magukat - fejtette ki az mfor.hu-nak Polyák Zsuzsa, a Political Capital Institue vezető tanácsadója.

Ugyanakkor hozzátette, hogy a kommunikáció hatékonyságában már akadtak problémák. Az internetes politikai marketing ugyanis akkor hatékony, ha egy komplett kampány részeként más felületekkel, csatornákkal is összekapcsolódik. Az utóbbi időszakban azonban ezen a téren komoly fejlődést lehet tapasztalni.

Az ma már természetes, hogy szinte minden komolyabb politikai témához önálló honlapok készülnek, amelyek - szerencsés esetben - ráépülnek egy több csatornán zajló kampányra. Hasonló weboldallal szinte minden párt rendelkezik, ilyen például az SZDSZ nyitottszemmel.com címet viselő népszavazással kapcsolatos oldala, a kormányzati Új Magyarország-kampány részét képező tegyunkerte.hu, vagy a Fidesz 2007-es imázsváltásában komoly szerepet játszó jovonk.hu.

A hazai internetes marketingre jellemző, hogy amint egy új eszközt az egyik fél megismer, és használni kezd, abból többnyire divat lesz, és a másik oldal is alkalmazni fogja. Ilyen volt korábban a blogírás, s most ilyen a rövidfilmek, videóüzenetek feltöltése. 

Hazai kezdeményezések: Gyurcsány-blog és Orbán-tévé 

Gyurcsány, Orbán és az internet

Gyurcsány Ferenc magánemberként is aktív felhasználója a számítógépnek és a világhálónak, és a mobil eszközöknek is. A Kormányszóvivői Iroda munkatársai szerint éppen ezért furcsa lenne, ha nem élne az olyan online marketinges lehetőségekkel, mint a blogírás. Orbán Viktorról azonban más kép él a közvélemény egy részében, ami honlapjának főszerkesztője szerint nem teljesen felel meg a valóságnak. Mint megtudtuk, a párt elnökének internettel kapcsolatos fenntartásai inkább elvi jellegűek.

Gyurcsány Ferenc blogja vagy Orbán Viktor személyes oldala önálló intézménnyé nőtte ki magát. A kormányfő nem egyszer használta folyamatosan frissülő blogját új bejelentések csatornájaként, s a média is rendszeresen idézi bejegyzéseit. Az Orbán Viktor megújult honlapján található videóblog, az OV TV pedig már indulásakor bejárta a médiát.

Orbán Viktornak a honlapja nemrégiben egy komolyabb fazonigazításon esett át, amelyben - Szabó Edina, az oldal főszerkesztője tájékoztatása szerint - természetesen szerepet játszottak marketinges szempontok is. Szerinte magától értetődő, hogy folyamatosan keresik azokat a lehetőségeket, amelyeken keresztül a Fidesz elnöke jobban megismertetheti személyét és munkáját a választókkal, az internet pedig ma már megkerülhetetlen tényező ebben a tevékenységben.

Gyurcsány Ferenc nyilván hasonló célból indította el annak idején blogját. Internetes naplójában arról vall: azért fogott hozzá a blogíráshoz, hogy megismertesse személyes véleményét az országról, politikai történésekről. Vagyis egy olyan fórum indult, amely során népszerűsítheti nézeteit hívei és az olvasók körében.

Több tízezren nézik


Az OV TV egy-egy részét több tízezres nagyságrendben nézik meg a látogatók, és a Gyurcsány-blogot illetően is hasonló adatokról számolt be a kormányszóvivői iroda. Kampányok vagy más jelentősebb események idején pedig a látogatottság a szokásos többszörösére is ugorhat.

A Kormányszóvivői Iroda szintén arról tájékoztatott, hogy a politikailag aktívabb időszakokban többen nézik meg a blogot. A 2006-os országgyűlési választások idején például több mint harmincezren látogattak el az oldalra naponta.

"Halott" próbálkozások

A kormányfőn kívül sok más politikus kezdett korábban blogírásba, illetve indított saját honlapot, azonban közülük többen rövid idő után felhagytak a frissítéssel. Példa erre Demszky Gábor személyes internetes oldala, amely legutóbb negyedéve frissült, vagy Pelczné Gáll Ildikó blogja, amely 2006 tavaszán indult, azonban mindössze négy bejegyzést ért meg. Ez aligha egyeztethető össze a blog műfajával. Az Egyesült Államokban például elképzelhetetlen, hogy egy politikus nem frissíti saját oldalát rendszeresen - fűzte hozzá Polyák Zsuzsa.

.



Ingatlanajánlatok a 11. és a 22. kerületekből!

A Feneketlen-tó közelében 32 négyzetméteres téglalakás 11,8 milliós irányáron.

36 négyzetméteres lakás az Allétól, a 4-es metrótól gyalog 5 percre, az egyetemek szomszédságában.

43 négyzetméteres, felújított 1+1-es téglalakás Budafokon.

Budafok központjában 33 négyzetméteres 1+1-es téglalakás 9,3 milliós irányáron.

.
hirdetés
A legfontosabbak! Ezeket már olvasta?

Felcsúti foci: messze a legtöbbet kapja a büdzséből is



Mennyi pénzt is kapnak az akadémiák a költségvetésből?


Nyugdíj: mégis a sokgyerekesek járhatnak jól?


A KDNP felkarolta a Népesedési Kerekasztal felvetését.

.
F1-es pilóták és szupergépek lepték el Ferihegyet


Volt, aki lelkesen osztogatta az autogramot, más pedig inkább a kísérőjével volt elfoglalva.

.
hirdetés
elrejt
 
.