Munkáltató fejével kell gondolkoznia egy álláskeresőnek


Az önéletrajzok, a kapcsolódó interjúk és az állásbörzéken történő tanácsadás, valamint a vállalatok visszajelzései alapján az a trend rajzolódik ki, hogy a cégek a megfelelő képzettség mellett elsősorban a motivált, csapatjátékos, pozitív személyiségeket keresik. Aki mindezt képes az önéletrajzában és egy állásinterjú során megjeleníteni, annak jó esélye van az álláskeresés során.

Az egyes állások betöltésének feltétele a megfelelő végzettség és bizonyos képzettségek  megléte. Az angolnyelv-tudás vagy a megfelelő számítástechnikai ismeretek hiánya a legtöbb állásnál önmagában is kizáró tényező. Mégis, pusztán a végzettség és a megfelelő képzettség nem garancia egy állás elnyerésére. A cégek egyre kevésbé pusztán szakembereket toboroznak, hanem olyan munkatársakat keresnek, akik képesek csapatban dolgozni, másokkal együttműködni, motiváltak, vágynak a sikerre és teljesíteni akarnak. Hiába jó mérnök valaki, ha nem tudja magát megértetni a tervezőtársaival, a kivitelezővel, a megbízóval vagy a főnökével, akkor munkája nem lesz eredményes.

“A cégek már az állásinterjúnál is keresik a motiváltság jegyeit. Egyik biztos jel például az, ha a jelölt az állásinterjú előtt felkészül az adott cégből, és az interjúra már úgy érkezik, hogy tudja, hogy az mivel foglalkozik, mik a legfrissebb hírek róla. A felkészülés nem kerül többe egy félóránál, mégis busásan megtérül. Pozitív hozzáállással akár az önéletrajzban lévő kisebb gyengeségeket is lehet ellensúlyozni. Ugyanígy a sztenderd interjúkérdésekre fel lehet készülni és előre végiggondolni, mit is válaszolunk ezekre. Pusztán arra van szükség, hogy a munkáltató fejével tudjunk gondolkodni” - mondta Dobár Attila, a JobGroup ügyvezető igazgatója.

Az előzetes felkészülés és rátermettség mellé kellő rugalmasság is kell hogy párosuljon. Különösen a 10-15 éve már dolgozó jelöltek esetében igaz, hogy ha nem készek a változásra, nem fognak tudni előrébb lépni. Ha valaki karriert akar váltani, például feladja a vállalkozását és alkalmazottként akar elhelyezkedni, vagy új területen akar munkát vállalni, mentálisan is fel kell magát készítenie arra, hogy ezentúl sok minden másként lesz. Új készségeket kell megtanulni, adott esetben másik városba kell költöznie, presztízs vagy jövedelem szempontjából is kompromisszumot kell kötnie. Enélkül ugyanis nem fog tudni versenyezni a hasonló úton már régebb óta haladókkal.

“Az önéletrajzot is érdemes folyamatosan gondozni, annak tartalma soha nincs kőbe vésve. A szöveg természetesen a tényeket kell hogy tükrözze, a hangsúlyokat mégis érdemes a megpályázott álláshoz igazítani. Ha valaki évek óta vezetői pozícióban dolgozik, de váltani akar, akkor lehet hogy érdemesebb a szakmai tapasztalatokra helyezni a hangsúlyt, nem pedig a vezetőire. Az önéletrajzból nemcsak annak kell belőle kiderülni, kik vagyunk, hanem arra is kell utalnia, mi lenne a következő logikus lépés a karrierben. A képességeink, tudásunk és terveink metszetéről kell szólnia az önéletrajznak, hiszen így tudja azt sugallni, hogy az adott feladatra az eddigi tanulmányok, képzettség és szakma tapasztalat alapján alkalmas jelöltről van szó” - mondta Dobár Attila.

Az önéletrajz rendszeres frissítése azzal az előnnyel is jár, hogy a rendszeresen frissített CV-k a különböző adatbázisokban és keresőprogramokban mindig előrébb kerülnek. Ha egy önéletrajzzal hónapokig nem történik semmi, akkor az már csak a keresőprogramok  és állásportálok sokadik oldalán jelenik meg, odáig pedig már nem nagyon lapoznak a munkatársat kereső cégek.

“Karriertanácsadóként és munkaerőközvetítőként is azt mondom, aki munkát akar találni, annak nincs mire várnia. Minél több csatornát, minél több eszközt érdemes használni. Aki tényleg elszánt, az képezze magát, legyen nyitott a lehetőségekre, foglalkozzon az önéletrajzával, készüljön az interjúkra, építse magát a közösségi médiában és keresse a kapcsolatokat. Ha mindehhez kellő rugalmasság is társul, akkor belátható időn belül el fog tudni helyezkedni” - mondta Dobár Attila, a JobGroup ügyvezető igazgatója.

mfor.hu


Olvasta már?



hirdetés
Nyakunkon a jövő

Kulcskérdés a digitális érettség

A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót.

.
hirdetés
elrejt
 
.