Online tippek álláskeresőknek és álláshirdetőknek


Az elmúlt években a növekvő internet penetrációnak köszönhetően az online álláshirdetések száma is nőtt. A jelek szerint ez a módszer egyre közkedveltebbé válik mind a munkaadók, mind a munkavállalók számára. Napjaink trendjeiről tájékoztatja olvasóinkat oldalunk szakmai partnere.

Manapság már nem csupán a főiskolás és egyetemista fiatalok keresnek munkát az interneten. Sok esetben találkozunk ötven év feletti álláskeresőkkel is, akik a világhálón keresztül jelentkeznek a közzétett nyitott pozíciókra, de gyakran előfordul az is, hogy kismamák érdeklődnek szakemberektől a munkába történő visszatérésük lehetőségéről.

Immár a gyakorlati szakemberek is egyetértenek abban, hogy az esetek többségében a vállalatok számára az online hirdetések a leggazdaságosabbak és leghatékonyabbak. Ez annak köszönhető, hogy az internet segítségével több helyre jutnak el, mint a nyomtatott sajtóban megjelent hirdetések, emellett a munkaadók által meghirdetett pozíciók a nap 24 órájában láthatók, és azonnali lehetőséget adnak a jelentkezésre.

Természetesen ezeket nemcsak a jelenleg munkanélküliek olvassák, hanem a tapasztalatok szerint azon munkavállalók is szívesen nézegetik, akiknek megfordult a fejében a váltás lehetősége, vagy csak egyszerűen meg kívánják mérettetni magukat a piacon.

A hirdetésekben nincs terjedelmi megkötés, így adott esetben sokkal eredményesebb egy megüresedett pozíció betöltése. A célzott keresés hatékonyságát ugyanis a legtöbb esetben az határozza meg, mennyire jól és részletesen specifikáljuk az igényeket, ezzel is csökkentve azon jelentkezők számát, akik részben vagy egyáltalán nem felelnek meg az igényelt elvárásoknak. A jól artikulált pozíció ugyanakkor segít a kiválóan képzett szakemberek keresésekor, akikből egyes szakterületeken óriási hiány van. Mindezt oly módon tehetjük meg, hogy több, a valóságnak megfelelő "csalogató" szöveget írhatunk, így növelve a jelentkezők számát.

A munkavállalók számára a célzott keresés is mérhetően egyszerűbb, mert az online hirdetésekben mód van személyre szabott szűrésre, melynek eredményeként lényegesen kevesebb időráfordítást igényel az álláskeresés. Itt meghatározható a munkavégzés helye, a munka típusa, a végzettség, illetve egyéb készségek.

A díjmentes napi hírlevelekből a mukavállalók értesülhetnek a legfrissebb pozíciókról, melyet a munkavállaló saját igényei és érdeklődése alapján állíthat be az egyes oldalakon történő regisztráció alkalmával. Ez a szolgáltatás tálcán kínálja a testreszabott lehetőségeket, így minden álláskereső a lehető legkevesebb idő- és energiaráfordítással választhatja ki a neki megfelelő pozíciót.

Ennek köszönhetően több idő jut a jelentkezési anyagok elkészítésére, az interjúra való felkészülésre. A munkavállalók egy része ugyanis nem szentel figyelmet az általa elküldött önéletrajz minőségének, s ez nagyban befolyásolhatja az adott munkaadó döntését. Fordítsunk külön figyelmet a csatolt dokumentumok formátumára, hogy azok mindenki számára megnyithatóak legyenek, hasonlóképpen a csatolt kép mérete is lényeges szempont: az semmiképp ne legyen túl nagy.

.

Olvasta már?



Tudja?

Vizes-vb költségszámláló*


* a közbeszerzési hirdetmények alapján ennyit már biztosan elköltöttünk a 25 milliárdosra tervezett rendezvényre

.
hirdetés
Sokkal jobb orvosi ellátást kaphatnának a magyar munkavállalók
Mitől emelkedhetnek a KGFB-díjak

A kgfb esetén az autósok többségében elégedettek a biztosítók szolgáltatásaival. Most azonban felmerült a módosítási igénye, ami gondot okozhat.

.
hirdetés
elrejt
 
.