Tippek az állásinterjú előtti stressz levezetésére


Az álláskeresők közül csak kevesen képesek idegeskedés nélkül átvészelni a kiválasztási procedúrát. A többség felfokozott idegállapotban vág neki az interjúnak, sőt vannak, akik teljes egészében álmatlanul töltik az azt megelőző éjszakát. Az idegeskedőknek Kiss István szakpszichológus ad tanácsot a fellépő stressz csökkentéséhez.

[ajanlo=474][igazitas=left/]Az idegesség minden olyan helyzet természetes velejárója, ahol megmérettetünk. Bár a szakértők szerint bizonyos helyzetekben - mint például az állásinterjú - a stressz akár a segítségünkre is lehet a kihívás legmegfelelőbb teljesítésében, az álláskeresők zöme mégis inkább visszatartó erőnek tartja azt, semmint segítségnek. "Sok függ attól, ki hogyan értelmezi a helyzetet. Ha kihívásként tekintünk rá, a fellépő stressz előnyünkre válhat, viszont ha fenyegetésnek fogjuk fel a szituációt, akkor bénítólag fog hatni ránk" - erősítette meg a fentieket Kiss István.

Sokan vannak, akik az idegeskedést már az interjút megelőző nap délutánján elkezdik, este folytatják - nem alszanak -, és mire eljutnak a tényleges megmérettetésig, olyannyira felfokozott idegállapotba kerülnek, hogy képtelenek képességeiknek megfelelően teljesíteni a beszélgetés során: dadognak, zavartan viselkednek, összefüggéstelenül tálalják a közölni kívánt gondolataikat.

Próbáljuk el többször az interjút

A pszichológus szerint a leghatékonyabb módszer a stressz levezetésére, ha az interjút megelőző napon vagy héten többször elpróbáljuk a szituációt - egy partner segítségével, illetve ha átgondoljuk, milyen kérdésekkel hozhat zavarba minket az interjúztató, és készülünk a válaszokkal - tanácsolta Kiss István.

Alváshoz ne vegyünk be altatót

Az éjszakát a pszichológus szerint úgy tudjuk a legegyszerűbben átvészelni, ha lefekvés előtt néhány órával végzünk egy kis testmozgást - így elfáradunk, és könnyebben alszunk el. "Ha a sport nem segít, igyunk egy kis gyógyteát, de semmiképp ne vegyünk be altatót vagy nyugtatót, hiszen az másnap is érezteti hatását, gyengíti a koncentrációnkat" - figyelmeztet a szakpszichológus.

Az autó és a kávé növelheti a stresszt

Ha mégsem sikerült jól aludnunk - tette hozzá - akkor néhány apróságot mellőzve csökkenthetjük a stresszt: ha nem autóval megyünk, akkor kevesebb energiánk megy el a koncentrációra. Ha stresszes állapotban kávézunk, akkor a remélt serkentő hatás helyett könnyen a stressz növekedésével szembesülhetünk. Ajánlatos időben útra kelni, hogy még rossz csatlakozás esetén se essünk pánikba amiatt, hogy elkésünk.

.

Olvasta már?



hirdetés
Nyakunkon a jövő

Kulcskérdés a digitális érettség

A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót.

.
hirdetés
elrejt
 
.