VOSZ: elfogadhatatlan a közösségi közlekedési adó



A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) megdöbbenve értesült arról, hogy öt kormánypárti képviselő 2012. január 1. napjától újabb, vállalkozásokat terhelő adófajtát kíván bevezetni közösségi közlekedési adó elnevezéssel. A VOSZ álláspontja szerint az üzleti szféra szereplői tovább már nem terhelhetők, a kívánt államháztartási (költségvetési) egyensúly kizárólag a kiadási szerkezet gyors és hatékony átalakításából felszabaduló forrásokból lehetséges - olvasható a szervezet közleményében.

"Új munkajog = konfliktus --> kríziskezelés másképp"
"Új munkajog = konfliktus --> kríziskezelés másképp"

V. Mfor HR Konferencia

  • A Munka Törvénykönyvének változásai
  • Gyakorlati tapasztalatok a törvényi változásokról
  • A mediáció, mint alternatív konfliktuskezelési módszer
  • Mediációs esettanulmány és szimulációs gyakorlat


Jelentkezzen konferenciánkra!

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) megdöbbenve értesült arról, hogy öt kormánypárti képviselő 2012. január 1. napjától újabb, vállalkozásokat terhelő adófajtát kíván bevezetni közösségi közlekedési adó  elnevezéssel.   Az Országgyűlés elnökéhez 2011. október 26-án benyújtott módosító javaslat (száma: T/4662/109) értelmében valamennyi Magyarország területén végzett vállalkozási tevékenység után kötelező az új adót megfizetni.

Az adó alapja a korrigált nettó árbevétel, mértéke a fővárosban és az agglomerációs településeken 1 százalék, minden más területen 0,5 százalék. A VOSZ számára elfogadhatatlan egy újabb - nem a vállalkozás eredményességén, hanem a tevékenység árbevételén nyugvó - adónem bevezetése. A javasolt - százmilliárd forint nagyságrendű - adófizetési kötelezettség megállapítása érzékelhetően tovább rontja a hazai kis és középvállalkozások versenypozícióit.  

A VOSZ álláspontja szerint - tekintettel a több mint 15 százalékos, teljesítménnyel nem megalapozott minimális bér emelésére is - az üzleti szféra szereplői tovább már nem terhelhetők, a kívánt államháztartási (költségvetési) egyensúly kizárólag a kiadási szerkezet gyors és hatékony átalakításából felszabaduló forrásokból lehetséges. Már most prognosztizálható, hogy a 2012. évben hazánk gazdasági növekedése 1 százalék alatti lesz, ezért újabb vállalkozói adóterhek kivetésére és behajtására nincs reális lehetőség.

A VOSZ elutasítja a gazdasági racionalitás követelményeivel össze nem egyeztethető új szabályozási eszköz alkalmazását. Az új adónemet számunkra elfogadhatatlan - nem a normatív szabályozás eszköztárába illő - különadónak minősítjük. A BKV, a MÁV és a Volán - társaságok átláthatatlan, rossz és ésszerűtlen működtetését nem fizethetik meg a hazánkban működő magánvállalkozások. A VOSZ javasolja az indítványt tevő képviselőknek és a közlekedési vállalatok tulajdonosainak (a magyar államnak és az önkormányzatoknak), hogy haladéktalanul kezdeményezzék a közösségi közlekedés korszerűsítését és hagyjanak fel a versenyszféra vállalkozásainak további indokolatlan terhelésével.

mfor.hu


Olvasta már?



hirdetés
Nyakunkon a jövő

Kulcskérdés a digitális érettség

A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót.

.
hirdetés
elrejt
 
.