3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Telekom megállapodást írt alá az Origo Zrt. eladásáról, a vevő a vs.hu kiadója.

A Magyar Telekom csütörtökön megállapodást írt alá a New Wave Media Kft.-vel az Origo Zrt.-ben meglevő 100 százalékos tulajdoni részesedésének eladásáról körülbelül 13,2 millió euró (hozzávetőleg 4,2 milliárd forint) értékben. A tranzakció zárására várhatóan 2016 első negyedévében kerül sor. A tranzakció összhangban van a Magyar Telekom alaptevékenységére irányuló megnövekedett stratégiai fókuszával és a szabad cash flow termelő képességének tovább erősítésével, áll a vállalat közleményében.

Az Origo immár 17 évet átfogó, 1998 decemberében indult működése elismert értékteremtő és meghatározó tényező a hazai médiapiacon. A Magyar Telekom Csoport tagvállalataként az Origo Zrt. az ország egyik vezető médiavállalatává fejlődött, amely több üzleti területen is piacvezető pozíciót ért el olyan üzleti tevékenységeinek köszönhetően, mint az Origo.hu hírportál, a Freemail elektronikus levelezőrendszer vagy az Adnetwork online hirdetési hálózat. A tranzakció nem igényel versenyhatósági jóváhagyást, és bizonyos üzleti tevékenységek (így pl. a Clickshop és más kisebb súlyú tevékenységek) nem képezik a tranzakció részét, közölte a Magyar Telekom.

Az Origo eladása régóta napirenden volt, sőt a közelmúltban úgy tűnt, hogy a Sanoma által eladott és a tevékenységét később Centrál Média néven folytató vállalkozással egyesülnek. A tranzakció azonban meghiúsult, sőt az azt előkészítő vezetőség tagjainak útja is gyorsan elvált az Origótól, illetve a Telekomtól.

Így néz ki a YouTube milliomos háza

A német hátterű távközlési vállalat számára ráadásul az utóbbi időben inkább volt teher időnként a médiavállalkozás - például amikor Lázár János ügyeit firtatta a lap, ami után a főszerkesztő és a stáb számos tagja távozott. Szintén az eladás irányába mutatott, hogy javultak ugyan az Origo számai az elmúlt években, ám a társaság nem tudott tartósan nyereséges lenni. A tárgyalások során kialkudott vételár a piaci pletykák szerint meghaladja az Origóért előzetesen becsültet.

Érdekesség, hogy a vevő eddigi zászlóshajójának számító vs.hu a Centrál Médiával szorosabbra fűzi a kapcsolatát. 2016-tól ugyanis a CM Sales felel majd a VS.hu hírportál desktop és mobil hirdetési felületeinek ügynökségi értékesítéséért, a New Wave Médiacsoport által idén megszerzett Köpönyeg.hu pedig folytatja együttműködését a portállal. Nagy kérdés, hogy az Origo hirdetési felületeinek értékesítésével mi lesz, hiszen a médivállalatnak viszonylag nagy saját értékesítő csapata volt eddig.

A Centrál Média és az Origo között is született a héten egy megállapodás. A hét elején jelentették be, hogy az Origo Media portfóliójába tartozó Videa videomegosztót használja a Central Médiacsoport. Az együttműködés a felek szerint nemcsak technikai, de anyagi előnyökkel is jár a felek számára. 

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!