5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Rengetegen hirdetik katasztrofálisan rossz fényképekkel eladó lakásukat, melynek általában garantált eredménye, hogy a vevők már a hirdetés láttán gyorsan továbblapoznak, és még csak a telefont sem hajlandóak felemelni. 5 tipp, amivel felkelthető a reménybeli vevők érdeklődése.

Régi axióma, hogy a rossz fotó eladhatatlanná teszi az ingatlant – ennek ellenére rengetegen töltenek fel hirdetést minősíthetetlenül rossz, vagy éppen a lakás előnytelen tulajdonságait bemutató fényképeket a különféle internetes hirdetőoldalakra. Oka általában az abszolút hozzá nem értés, a rossz minőségű technika, illetve a részletekre valód odafigyelés hiánya.

Bárhogy is állítja be valaki az ingatlankereső portálok szűrőmezőit, szinte minden kategóriában százas nagyságrendű az elérhető kínálat mértéke – vagyis az álláshirdetésekhez hasonlóan viszonylag kevés idő áll egy-egy ingatlan rendelkezésére, hogy felkeltse az eladó figyelmét. Az ingatlanok professzionális fotózásában jártas forrásaink segítségével összegyűjtöttük az öt legfontosabb szabályt, melyet érdemes szem előtt tartani a lakáshirdetés elkészítésekor.

Hogyan érdemes csinálni?

Az eladó ingatlan lefényképezésére fel kell készülni – a vacsora, vagy éppen a vasárnapi ebéd után elvégzett spontán kattintgatás rendszerint igen rossz eredményt ad.

1. Megfelelő állapotban van a lakás?

Alapszabály, hogy rendetlenségben nem lehet fényképezni. (Lakást mutatni sem, de az majd egy későbbi lépés). Legalább azokon a területeken rendet kell rakni, melyek a fényképeken látszani fognak. A száradó ruhák, a szétdobált újságok, papírok általában nem keltenek jó benyomást. Elpakolni azért is hasznos, mert a kupleráj optikailag kicsinyíti a helyiségeket. Külön érdemes figyelmet fordítani a fürdőszobára, melynek állapota sok esetben jelentősen ront mind az eladhatóságon, mind pedig az ingatlan vételárán. Innen lehetőleg minden tisztálkodó szert és egyéb kelléket érdemes kipakolni a fényképezés idejére.

2. Mikor érdemes fotózni?

Nagyon nem mindegy – viszont jelentősen függ az ingatlan adottságaitól. Napfényes lakások esetén mindenképpen nappal, sötét lakások esetén viszont vagy akkor, amikor a lehető legtöbb fény érkezik, vagy pedig este, amikor a világítással, megfelelő módon használt vakuzással néha csodákat is lehet tenni. Nem szabad elfelejtetni, hogy sötét lakást szinte senki nem keres. Nappali fotózáskor is rá lehet segíteni helyi, irányított világítással, viszont fénnyel szemben nem érdemes képeket készíteni.

3. Mit érdemes lefotózni?

A lakószobákat mindenképpen – kivéve, ha valamelyik tele van pakolva bútorokkal. Olyan fényképet valószínűleg nagyon nehéz lesz készíteni, amiben az egész szoba szerepel, és sokszor ez nem is feltétlenül célszerű. Inkább érdemes jobban kinéző részleteket fotózni amelyeken pl. az ülőgarnitúra, vagy egy hangulatos sarok szerepel. Amennyiben a szobában nincs takargatnivaló, egy kicsit megemelt gépállásból (akár egy székre felállva), lehet totálképszerűséget is készíteni.  Elvárás általában hogy a konyháról és a fürdőszobáról is készüljön fénykép – ha ezek rosszabb állapotban vannak, a képet lehet úgy is komponálni, hogy látszódjon az ajtókeret, mintha épp belépnénk. A terasz, ha nagy, feltétlenül szerepeljen, ha kicsi, és nem szép a kilátása, akkor elhagyható.

4. Mi ne legyen a képeken? 

Nem érdemes részletesen megörökíteni az ingatlan szerkezeti hibáit – hasznos kihagyni például a falrepedéseket, beázásokat, esetleges festési hibákat. Ne szerepeljenek a képen emberek, bevetetlen ágy, leszedetlen étkezőasztal, piszkos szőnyeg (a nagyfelbontású képeken kiválóan látszik). Nem túlzottan hasznos lefényképezni a szekrénysort sem – különösen nem önmagában – rendszerint optikailag csökkenti a szoba méreteit. Nem szükséges lefényképezni a toalettet – bár az utóbbi időben valamilyen különös divathóbort miatt rengeteg hirdetésben szerepel, ritkán emelve az ingatlan fényét. (Természetesen, ha a fürdőszoba jó színvonalú, nyugodtan szerepelhet.)

Semmiképpen ne fényképezze le a lakásajtót kívülről – számos kellemetlenség elkerülhető vele (például a hívatlanul érkező lakásnézők, rosszabb esetben betörők). Nagy értékű festmények, műtárgyak, műszaki cikkek ne szerepeljenek a fotókon – különösen akkor nem, ha az épületről külső fotót is mellékel, a hiedelmekkel ellentétben egyáltalán nem nehéz a legtöbb ingatlant beazonosítani.

5. Apró, de hasznos trükkök

A halszemoptika alkalmazása nagyon vonzóvá tudja tenni a lakást a fényképeken, hiszen tágítja a teret – ám annál nagyobbat fognak majd csalódni a vevők a valóságban, ezért érdemes mértékkel használni. Ha nem túl karakteres a lakás, egy hangulatlámpával csodákat lehet művelni, sokkal vonzóbb képek tudnak készülni, mintha szimplán felkapcsolja valaki a szobai világítást. (Az esti fotózáshoz azonban érdemes állványt használni, és áttanulmányozni a fényképezőgép beállításait.) Nem szükséges feltétlenül vállmagasságból fotózni, sokszor egy alsó vagy felső gépállás egészen más hangulatot tud adni a képnek. Jó, ha van valamilyen kompozíciója a képeknek, jobban megmarad a leendő vevők emlékezetében az ingatlan. Az utólagos képszerkesztéssel, retusálással viszont csak óvatosan érdemes próbálkozni – ha a valóság és a képek között nagy az eltérés, gyorsan fognak távozni a vásárlók.

Mintaként, néhány szépen fotózott lakást itt, illetve itt tud megnézni.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!