3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hitelezők türelmüket vesztették és felszámolási eljárást kezdeményeztek az M1 Outlet Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. ellen, tudta meg a Napi Gazdaság.

Az outletek közül harmadikként nyitott M1 Outlet Center Biatorbágyon, a Premier Outlet mellett szállt ringbe a vásárlókért, inkább kevesebb, mint több sikerrel. Az M1 Outlet Kft. a három magyar magánszemély kezében levő FTB Invest Kft. tulajdonában van, amely befektetője, fejlesztője az outletnek. A cég felszámolási eljárása május 8-án kezdődött, a hitelezők követeléseiket június 17-éig jelenthetik be a kijelölt felszámoló Pannon Vagyonkezelő Kft.-hez.

Az M1 Outletbe a fejlesztők folyamatosan pumpálták a pénzt, a társaság jegyzett tőkéje 735 millió forintra növekedett, vagyis nagyjából ennyi ment el a 16,5 ezer négyzetméter kereskedelmi és 11 ezer négyzetméter parkolófelülettel rendelkező ingatlanra. Az FTB 2007 őszén stratégiai megállapodást kötött az osztrák hátterű, ingatlan-tanácsadó CPB Hungária Kft.-vel a bérlők felkutatása céljából.

Az outletet a lehető legrosszabb időszakban adták át: 2008 első negyedévében, amikor megtorpant a kiskereskedelmi forgalom Magyarországon. Emellett már az outletek (GL, Premier) közti konkurenciaharc eldőlni látszott a Premier javára. A hazai divatkereskedelem outletesítése a Premiernek annyira bejött, hogy sorra szippantotta el a lehetséges bérlőket, így a konkurencia képtelen volt újabb márkákat megszerezni. A helyzetre reagálva az M1 Outlet is inkább bevásárlóközponttá minősítette magát és a legnagyobb bérlője a CBA lett, ám időközben a szomszédságban az Aldi diszkont is megnyitott, így az FMCG piac felé nyitás sem hozott áttörést az M1 Outletnek. Ráadásul a szakemberek szerint sokat rontott a vásárlói kedven, hogy mélygarázst építettek az outletbe, ezáltal nehézkesebbé vált a parkolás, a vásárlók inkább továbbmentek a Premierbe.

Pedig az M1 Outlet rövid pályafutása alatt olyan kereskedőket hozott, amelyek multibrand üzletként működve Prada, Dolce & Gabbana és Gucci holmikat kínáltak. A repertoárban ott volt még a Doxa és az Edox, a Merrel, a Diesel, a Devergo, a Mustang, illetve a Sherpa. Az ötlet nem tűnt rossznak, hiszen Ausztriában a parndorfi outlet mögött is nyílt zöldmezős beruházás keretében egy hasonló bevásárlóközpont, ám a becsábított márkakereskedők tartották a 30 százalékos diszkontot. Itthon az M1 Outletben ez nem minden esetben volt így. Ráadásul Ausztriában a nagy outlet annyira vonzó lett, hogy a márkák sorban álltak a bérleményekért, itthon viszont a gyenge gazdasági környezet miatt 2008-ra már lasszóval kellett fogni a bérlőket, írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!